شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#افغانستان

ظرف ۴۸ ساعت؛

۳ نظامی یکی از لشکرهای تخصصی آمریکا خودکشی کردند

۳ نظامی یکی از لشکرهای تخصصی آمریکا خودکشی کردند

یکی از لشکرهای رزم کوهستانی ارتش آمریکا، ظرف ۴۸ ساعت شاهد خودکشی سه تن از نیروهای خود بود که از قضا یکی از آنها اخیراً از افغانستان بازگشته بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میلیتری تایمز، لشکر دهم نیروهای رزم کوهستانی ارتش آمریکا مستقر در پایگاه «فورت درام» نیویورک از مرگ مشکوک سه تن از نیروهای خود ظرف ۴۸ ساعت خبر داد که گمان می رود بر اثر خودکشی رخ داده باشد.

یکی از این افراد، از جمله آخرین نفراتی بوده است که بعد از اشغال ۲۰ ساله افغانستان از سوی نظامیان بیگانه، خاک این کشور را ترک کرد.

بازه سنی این نظامیان بین ۲۱ تا ۲۶ سال بوده و به نظر می رسد که در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر (۲۵ تا ۲۷ شهریور)، اقدام به خودکشی کرده باشند.

تحقیق درباره علت این ماجرا در دست انجام است حال آنکه گفته می شود خودکشی ها ربطی به یکدیگر نداشته و اقدامی فردی بوده اند.

نیروهای لشکر دهم در فرودگاه بین المللی «حامد کرزی» کابل حضور داشتند و شاهد هرج و مرج حاکم بر روند عقب نشینی از افغانستان بوده اند.

این سه مرگ پی در پی حاکی از دشواری‌های ارتش آمریکا برای کاهش میزان خودکشی بین نیروهای نظامی و کهنه سربازان است. اوایل سال جاری، یک مطالعه در «دانشگاه براون» نشان داد که بیش از چهار برابر تعداد نظامیان و کهنه سربازانی که در جنگ‌های عراق و افغانستان کشته شده اند، با خودکشی به زندگی خود پایان داده اند.