شهرخبر

زنان با دیدن این تغییرات باید نگران شوند

کارگر آنلاین/در بدن انسان‌ها بعضی اوقات علایم و تغییراتی نامحسوس دیده می‌شود که هشداری برای وجود یک بیماری است.بیماری‌ها و از جمله سرطان در خانم‌ها ممکن است علایمی داشته باشد که بسیاری از بانوان نسبت به آن بی تفاوت هستند .به همین دلیل در ادامه قصد داریم علایمی از سرطان‌ها را به خانم ها معرفی کنیم که معمولاً این علایم را نادیده می گیرند.

خونریزی غیر معمول

خانم ها معمولا خونریزی غیر معمول یا خونریزی از مقعد را نادیده می گیرند اما ممکن است علامت مشکلی در روده یا رحم آن ها باشد.

خستگی مداوم

اگر مدام احساس خستگی می کنید، فرقی هم ندارد که چقدر می‌خوابید، استراحت می کنید یا کافئین مصرف می کنید، ممکن است علامت سرطان باشد. احتمالاً خستگی زیاد باعث می شود که انگیزه نداشته باشید و مدام در طول روز چرت بزنید.

نفخ

نفخ یا احساس درد و فشار در استخوان‌های نزدیک قسمت تناسلی که بیش از دو هفته طول می کشد، می تواند علامت هشدار دهنده سرطان تخمدان باشد که پزشک به خوبی این وضعیت را بررسی می کند.

افزایش وزن غیرمنتظره

افزایش وزن ناخواسته و بدون تلاش و تغییر در عادات دفع مدفوع، می تواند جزو علایم سرطان تخمدان باشد.

کاهش وزن غیر منتظره

کاهش وزن معمولاً همراه با کاهش اشتها و تغییر در عادات دفع مدفوع ایجاد می شود که علامت سرطان کبد، روده یا لوزالمعده است و معمولاً برای برخی افراد چنین علامتی را ایجاد می کند.

تغییرات پوستی

هر نوع تغییر در پوست مانند ایجاد خال جدید یا مشکلات پوستی دیگر، می تواند نشان دهنده سرطان پوست باشد که آزمایش ها و چکاپ های منظم توسط متخصص پوست می تواند از بدتر شدن شرایط جلوگیری کند.

جوش های طولانی مدت

سرطان پوست ممکن است با ظاهر شدن جوش روی گردن یا سر اتفاق بیفتد که برآمدگی هایی شبیه به جوش هستند. همیشه باید مراقب رشد آن ها باشید و اگر چیزی جدید در این ناحیه ایجاد شد و دو هفته طول کشید، به متخصص پوست مراجعه کنید.