شهر خبر

استقرار پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در مرزهای مهران و شلمچه


استقرار پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در مرزهای مهران و شلمچه

سخنگوی جمعیت هلال احمر از استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در مرزهای مهران و شلمچه خبر داد و گفت: ۵۷ پایگاه ثابت و سیار در مرزها و همچنین ۶۳ دستگاه آمبولانس و ۳ فروند هلپکوپتر برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده است.

 محمد حسن قوسیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد اربعین کار امداد و نجات برای زائران اعزام شده به کربلا و نجف برعهده جمعیت هلال احمر است. در همین ارتباط مرکز درمانی سرپایی مراکز امدادرسانی در  مسیر کربلا و نجف پیش بینی شده بود که در این ایام به زائران خدمات رسانی شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام 200 نیروی امداد ونجات و استقرار آنها در مسیر کربلا و نجف خاطرنشان کرد: با توجه به انیکه شاهد بازگشت زائران اربعین به کشور هستیم در همین ارتباط نیروی هلال در مرز مهران و شلمچه مستقر شدند.

قوسیان مقدم به انجام تست پی‌سی‌آر از زائران که به کشور بازمی‌گردند، گفت: برای همین تدابیری در ستاد اربعین پیش‌بینی شده و امدادرسانی برعهده هلال قرار داده شده است همچنین مکان‌هایی نیز به عنوان قرنطینه برای زائران که تست آنها مثبت شده است در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این مراکز قرنطینه در کنار مرزها نیستند و در فاصله‌ای نزدیک به آن قرار دارند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: 57 پایگاه ثابت و سیار در مرزها و 63 دستگاه آمبولانس و 3 فروند هلپکوپتر برای امداد و نجات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/