شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

تداوم شکنجه اسرای فلسطینی به ویژه اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های اسرائیل

تداوم شکنجه اسرای فلسطینی به ویژه اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های اسرائیل

باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنان به مجازات و شکنجه اسرای فلسطینی به ویژه اسیران جنبش جهاد اسلامی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، این نهاد در بیانه‌ای اعلام کرد، اداره زندان‌­های رژیم صهیونیستی به مجازات و شکنجه سیستماتیک اسیران جنبش جهاد اسلامی ادامه می‌­دهد و گروه بزرگی از این اسیران در زندان­‌های مختلف از جمله ایلون، الجلمه، عسقلان و ایلا در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

در این بیانیه آمده است که علاوه بر سلول انفرادی و اعمال جریمه‌­های سنگین در حق این اسیران، اداره زندان­ها آنها را دست و پا بسته به حیاط زندان الفوره می­‌برد.

باشگاه اسیران فلسطین هشدار داد، اداره زندان­ها بخصوص در زندان النقب اسیران را در اتاق‌های سوخته بدون لوازم مورد نیاز زندانی می‌کند و اول صبح عامدانه آنها را به اتاق­های انتظار برده و این اسیران را دست و پا بسته ساعت­‌های طولانی در آنجا نگه می‌دارد.

این نهاد اعلام کرد، اسیران جهاد اسلامی به طرق مختلف از جمله نافرمانی، مخالفت با قوانین زندان و تحصن در حیاط زندان الفوره به نبرد خود در رویارویی با اداره زندان‌ها ادامه می‌­دهند.

گفتنی است اداره زندان‌های اسراییل از ششم سپتامبر یعنی تاریخ عملیات "تونل آزادی" در حال اجرای برخی اقدامات در حق اسیران از جمله تقسیم آنها در سلول‌­ها، انتقال آنها به سلول­‌های انفرادی و بازجویی از آنهاست و این اقدامات را علیه اسرای جهاد اسلامی که تعدادشان نزدیک به ۴۰۰ تن است دوچندان کرده است تا ساختارهای سازمانی را که بارزترین دستاورد تاریخی اسیران این جنبش است، برچیند.

انتهای پیام