شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#خبرنگار

زمزمه جنگ‌ــ۱۶|چرا صدام اختلافات مرزی را در زمان پهلوی پیگیری نکرد؟/ عدم قدرت «بازدارندگی» در ایران باعث حمله رژیم بعث شد+فیلم


زمزمه جنگ‌ــ16|چرا صدام اختلافات مرزی را در زمان پهلوی پیگیری نکرد؟/ عدم قدرت «بازدارندگی» در ایران باعث حمله رژیم بعث شد+فیلم

محمد درودیان از پژوهشگران برتر دفاع مقدس در گفتگوی تصویری با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به دلایل و علت جنگ تحمیلی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سال‌های دفاع مقدس یکی از وقایع مهم تاریخ انقلاب اسلامی است. روزهای پر از هیاهو که با وجود رنج‌ها و تلخی‌های فراوان، امروزه با دستاوردهای بی‌شمار حاصل از دفاع مشروع و مقدس، در آرامش و امنیت زندگی می‌کنیم، دستاوردهایی که امروزه ایران اسلامی را بر قله افتخار نشانده  است.

بی‌شک بررسی این واقعه تاریخی از ابعاد گوناگون مهم و ضروری است، لذا خبرگزاری تسنیم در نظر دارد همزمان با چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با پژوهشگران، رزمندگان و فرماندهان جنگ تحمیلی در خصوص دلایل صدام برای حمله به ایران، نقش آمریکا و بلوک شرق در جنگ تحمیلی علیه ایران و دستاوردهای دفاع مقدس و... گفتگو کند.
این فیلم گفتگوی خبرگزاری تسنیم با محمد درودیان نویسنده، نظریه‌پرداز و از پژوهشگران برتر دفاع مقدس  است. فیلم کامل این گفتگو را ببینید:

دفاع مقدس , جنگ , آمریکا ,

محورهای اصلی گفتگو:

* پیشینه اختلافات مرزی ایران وعراق به چه زمانی باز می‌گردد؟

* انقلاب اسلامی باعث شد، نظم ابر قدرت‌ها تغییر کند.

* یکی از دلایل جنگ، اختلافات تاریخی است.

* صدام موافقتنامه الجزایر را تحمیلی می‌دانست؟

* هیچ نظریه‌ای وجود ندارد که علت وقوع جنگ را در قالب یک نظریه اعلام کند.

* صدام چگونه رئیس‌جمهور عراق شد؟

* تحولات تاریخی، زمینه‌ساز جنگ می‌شود.

انتهای پیام/