شهرخبر

سازمان بازرسی دست روی فوتبالیست‌های میلیاردر گذاشت!

سازمان بازرسی در جلسه با مسئولان فدراسیون درخواست کرده تا گزارشی کامل از رقم قراردادهای فوتبالیست و اعضای کادر فنی باشگاهها، در اختیارشان بگذارد.

سازمان بازرسی دست روی فوتبالیست‌های میلیاردر گذاشت!

به گزارش منیبان؛ یکی از دلایل اصلی اختلاف احمد مددی مدیرعامل سابق استقلال با بعضی از بازیکنان این تیم، موضوع کاهش رقم دستمزد آنها بود. تابستان سال گذشته احمد سعادتمند مدیرعامل سابق استقلال قراردادهایی نامتعارف با بعضی از بازیکنان امضا کرد. بعدها، مدیران استقلال گفتند قرارداد اکثر آنها چند برابر شده است. پیشکسوتان استقلال هم با انتقاد از سعادتمند، افزایش رقم ها را نامتعارف می دانستند. اعضای سابق هیات مدیره باشگاه هم تاکید می کردند رقم ها بالا رفته و به همین خاطر باید به مراجع پاسخگو باشند.

احمد مددی بعد از حضور در استقلال با تعدادی از بازیکنان جلسه گذاشت و به آنها گفت باید رقم قراردادشان را کاهش دهند و یا پول های زیرمیزی را که گرفته اند، جزو قرارداد به حساب بیاورند. مددی دلیل هم داشت. می گفت پولی که قرار بوده از سوی هواداران باشد، جزو هزینه های باشگاه محاسبه شده و بنابراین علاوه بر پرداخت مالیات، باید آن را در لیست بدهی های خود برای پرداخت بگذارند. او پرده برداشت که سازمان بازرسی به شدت روی قراردادها حساس شده است.

امسال هم این حساسیت وجود دارد. هنوز نقل و انتقالات به پایان نرسیده ولی تکلیف تا حدود زیادی مشخص شده است. تیم ها اکثرا بازیکنان مورد نظر خود را گرفته و لیست خود را بسته اند. در این بین سازمان بازرسی در جلسه با مسئولان فدراسیون درخواست کرده تا گزارشی کامل از رقم قراردادهای فوتبالیست و اعضای کادر فنی باشگاهها، در اختیارشان بگذارد. قرار است به زودی فدراسیون گزارشی کامل تهیه کند. حسن کامرانی فر سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال هم با تائید این خبر می گوید: «سازمان بازرسی به قراردادها ورود کرده است.ما هم همیینطور. جلساتی داشتیم و صحبت هایی شد. باید گزارشی کامل از قراردادهای لیگ برتر تهیه و در اختیار این سازمان قرار دهیم. باید رقم های دقیق به اطلاع سازمان بازرسی برسد.»

ولی پول زیرمیزی در فوتبال زیاد رد می شود و چه تضمینی است قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ، با قراردادهای امضا شده در داخل باشگاهها، یکی باشد؟ کامرانی فر جواب می دهد: «در گزارشی که به سازمان بازرسی می دهیم، ملاک قراردادی است که در سازمان لیگ به ثبت رسیده است. اگر هم باشگاهها زیر میزی به بازیکنی پول داده باشند، من ندیده ام!»

 

وبگردی