«ناصر ایمانی»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با تاثیر حضور آیت الله رئیسی در قوه مجریه و حل برخی چالش‌های بین‌المللی اظهار کرد: پس از حضور آقای رئیسی در قوه مجریه، سرعت واکسیناسیون بالا رفته که این موضوع به خودی خود  مثبت است، با این حال یک ماه از عمر این دولت گذشته و این برای اینکه تحولات سریعی در سیاست خارجی بوجود بیاید زمان کمی است.

او افزود: ما به احتمال زیاد در آینده شاهد گشایش‌های بسیاری در سیاست خارجی خواهیم بود. در واقع دولت آقای رئیسی برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت و برخی فکر می‌کردند، موفق عمل خواهد کرد هرچند که برخی هنوز هم معتقد هستند فقط دستگاه دیپلماسی دولت قبل موفق بوده اما برعکس خواهد شد و در این دولت احتمالا شاهد گشایش‌های بیشتری خواهیم بود. 

ایمانی تاکید کرد: مسائل اقتصادی و مسئله تورم، که جزو مشکلات عمده کشور هستند، نیاز به عزم جدی دولت دارد. ما از این نقاط آسیب پذیر هستیم هم در عرصه اقتصادی و هم در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی بنابراین در داخل نیاز به تعامل مجلس و دولت داریم.

ایمانی خاطرنشان کرد: مجلس دیدگاه‌های مختلفی دارد و تعداد 290 نماینده حضور دارند و مثل هیات وزیران نیست که یک رئیسی داشته باشند و همه مطیع آن رئیس باشند و در عرصه اظهارنظر چه در داخل مجلس و چه موضوعات بیرونی اختلاف نظر بوجود می آید، اما موضوعی که ما امروز شاهد هستیم همراهی سه قوه با یکدیگر به بهترین حالت است و این به آن معنا نیست که به همین صورت هم باقی می‌ماند؛ اگر سه قوه با هم هماهنگ نباشند قطعا قوه مجریه موفق نخواهد شد که مشکلات را حل کند. 

او در پایان گفت: سهم خواهی با گزینش صحیح مدیران دو موضوع مستقل از هم است اینگونه نیست که اگر گزینش مدیران به نحو مطلوب صورت نگیرد و کسی نقد کند به علت سهم خواهی باشد.

انتهای پیام/ 4