شهرخبر

خطرناک ترین پرنده دنیا اهلی شد+عکس

خطرناک ترین پرنده دنیا اهلی شد+عکس

خطرناک ترین پرنده دنیا اهلی شد+عکس
کارشناسان حیات وحش می‌گویند: اولین پرنده ای که حدود ۱۸ هزار سال قبل توسط انسان پرورش داده و اهلی شد احتمالا پرنده ای موسوم به "کاسوآری" بوده که اغلب به دلیل انگشتان بلند و خنجر مانند به عنوان خطرناک ترین پرنده جهان شناخته می شود.

به گزارش ثریا کارشناسان حیات وحش می‌گویند: اولین پرنده ای که حدود ۱۸ هزار سال قبل توسط انسان پرورش داده و اهلی شد احتمالا پرنده ای موسوم به "کاسوآری" بوده که اغلب به دلیل انگشتان بلند و خنجر مانند به عنوان خطرناک ترین پرنده جهان شناخته می شود.

این پرنده بومی و تهاجمی که اغلب از نظر ظاهری با دایناسورها قابل مقایسه است، گزینه مطلوبی برای اهلی کردن محسوب می شود.

یک مطالعه جدید روی بیش از ۱۰۰۰ قطعه پوسته تخم مرغ فسیل شده در گینه نو نشان می دهد که انسان های اولیه ممکن است تخم های این پرنده بزرگ را قبل از خروج جوجه ها جمع آوری کرده و سپس جوجه ها را پرورش داده اند.

گینه نو جزیره ای بزرگ در شمال استرالیا است.

کارشناسان اظهار داشتند در حالی که یک کاسوآری می تواند تهاجمی باشد به عنوان مثال مردی در فلوریدا در سال ۲۰۱۹ توسط یکی از این پرندگان کشته شد، اما جوجه های این پرنده به راحتی به اولین چیزی که بعد از خروج از تخم مرغ می بینند، عادت می کنند و این بدان معنی است که نگهداری و پرورش این حیوانات آسان است.

امروزه کاسوآری بزرگترین مهره دار گینه نو محسوب می شود و پرها و استخوان های آن ها مواد گرانبهاییست که برای تزئینات لباس در این جزیره استفاده می شوند. همچنین گوشت این پرنده نیز در گینه نو یک غذای لذیذ محسوب می شود.
در حال حاضر سه گونه کاسوآری وجود دارد که بومی مناطق شمالی کوئینزلند، استرالیا و گینه نو هستند.

به گفته محققان، قدمت پوسته های تخم مرغ فسیل شده این پرندگان از بین ۱۸ هزار تا ۶۰۰۰ سال متغیر بوده است.

اعتقاد بر این است که انسانها اولین جوجه های "اهلی" این پرنده و البته گونه‌هایی با جثه‌های کوچکتر را ۹۵۰۰ سال پیش پرورش داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا