به گزارش برنا از گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی لبنان، میقاتی پس از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور ضمن اعلام این مطلب افزود: ما لوایحی داریم که به پارلمان خواهیم فرستاد و رئیس پارلمان نیز از شکل‌گیری یک کارگاه کامل به منظور تهیه و تنظیم تمامی قوانین اصلاح طلبانه خبر داده است.

میقاتی در ارتباط با انتخابات پارلمانی نیز گفت: هیچ نشانه‌ای از لغو آن وجود ندارد. ما قوه مجریه هستیم و تصمیم جدی داریم تا آن را به اجرا درآوریم و نمی‌خواهیم انتخابات را به تعویق بیندازیم.

وی تاکید کرد: من نمی‌توانم لبنان را در معرض هیچ گونه تحریمی قرار دهم. اگر رابطه با سوریه باعث به خطر افتادن لبنان شود، من چنین رابطه‌ای را نمی‌پذیرم. «قانون قیصر» (که توسط آمریکا علیه ملت سوریه تصویب شده است) مجازات و محاصره علیه لبنان به شمار نمی‌رود و مربوط به طرف‌هایی می‌شود که با سوریه در ارتباط هستند.

میقاتی اعلام کرد: میان لبنان و سوریه روابط تاریخی وجود دارد و اگر سفرم به دمشق مشمول تحریم‌ها نباشد، مانعی بر سر راه این سفر نمی‌بینم.

وی گفت: من در جهت به ثمر رساندن مذاکرات و نجات لبنان تلاش خواهم کرد و پس از انجام سفرهای خارجی، رهسپار برخی از کشورهای عربی خواهم شد.

وی افزود: ما قبل از رونق گرفتن اقتصاد کشورمان اقدام به خصوصی سازی نخواهیم کرد و به امید خدا در دولت‌های بعدی در ارتباط با خصوصی سازی سخن خواهیم گفت.
نخست وزیر لبنان تاکید کرد: آنچه که در مورد قاضی «بیطار» مسئول رسیدگی به پرونده انفجار بندر بیروت صورت می‌گیرد، مایه تاسف است و نباید این قاضی بار دیگر تغییر کند. من امیدوارم وی نسبت به قانون اساسی پایبند باشد.