شهر خبر

کشف ۵۰۰ کیلوگرم ماده منفجره پیش از ورود به عراق!+جزییات

گروه رسانه های امنیتی عراق امروز (سه شنبه) اعلام کرد که تلاش برای ورود ۵۰۰ کیلوگرم ماده منفجره از خاک سوریه به داخل این کشور خنثی شد.

کشف ۵۰۰ کیلوگرم ماده منفجره پیش از ورود به عراق!+جزییات

به گزارش منیبان، خبرگزاری ملی عراق (اینا) با انتشار بیانیه گروه رسانه های امنیتی نوشت که نیروهای نظامی کشور از ورود این محموله «تی ان تی » از سوریه به خاک عراق جلوگیری و مواد منفجره را کشف کردند.

بیانیه افزود که بر پایه اطلاعات و پایش دقیق دستگاه ضد تروریسم، نیروهای امنیتی لشکر ۱۵ ارتش توانستند از تلاش برای ورود ۱۸ کیسه پر از ماده منفجره تی ان تی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم به خاک عراق جلوگیری کنند.

گروه رسانه های امنیتی عراق اعلام کرده است که روند ضبط و توقیف این مواد به وسیله یک گروه فنی و در پی رصد حرکت یک دستگاه خودرو با دوربین های حرارتی در مرز عراق و سوریه انجام شد.

سرنشینان این خودرو قصد داشتند مواد منفجره را از مسیر روستای مرزی «النعیم» وارد خاک عراق کنند که عملیات آنها ناکام ماند.

مرزهای عراق و سوریه در همسایگی استان های نینوا و الانبار از مهم ترین کانون های ورود تروریست های داعش به خاک عراق است.

مقام های عراقی از سال گذشته برای کور کردن خلا امنیتی و جلوگیری از ورود تروریست ها، تقویت و تجهیز پاسگاه ها و استحکام های مرزی را در دستور کار قرار دادند که یکی از مهم ترین اقدام ها در این باره پوشش نوار مرزی به دوربین های حرارتی است.

گروه رسانه های امنیتی عراق همچنین از به هلاکت رسیدن یک تروریست داعشی از سوی  نیروهای پلیس فدرال در منطقه «مکیشیفه» خبر داد.

در بیانیه آمده است که سه داعشی به سمت نیروهای پلیس تیراندازی کردند که در درگیری‌های میان آنها یکی از تروریست ها کشته شد و دو نفر دیگر پا به فرار گذاشتند که جست و جو برای دستگیری آنها آغاز شده است.

وبگردی