شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان#آلمان

تهدید شرکت هواپیمایی سوئیس علیه واکسینه نشده‌ها


تهدید شرکت هواپیمایی سوئیس علیه واکسینه نشده‌ها

شرکت هواپیمایی سوئیس وابسته به لوفت هانزای آلمان کارکنان واکسینه نشده خود را به تعلیق از کار تهدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات اروپایی همچنان تلاش می کنند با تمهیدات مختلف بار دیگر به زندگی عادی بعد از کرونا بازگردند.

بیش از 78 درصد بزرگسالان در آلمان کاملا واکسینه شده‌اند

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان تقریبا حدود سه چهارم بزرگسالان و یک سوم کودکان 12 تا 17 ساله در این کشور کاملا واکسینه شده‌اند. بر این اساس حدود 78.6 درصد بزرگسالان و 41 درصد افراد در سنین 12 تا 17 سال علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

تهدید شرکت هواپیمایی سوئیس علیه کارکنان واکسینه نشده

شرکت هواپیمایی سوئیس Swiss هم به خدمه این بخش که تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارند هشدار داده که آن ها را برکنار می کند. این شرکت هواپیمایی وابسته به لوفت هانزا در سوئیس روز سه شنبه اعلام کرد که پرسنل خطوط هوایی که همچنان از واکسیناسیون خودداری می کنند در پایان ژانویه 2022 باید کار خود را کنار بگذارند.

کاهش چشمگیر روند بهبود اوضاع اقتصادی در آلمان

روند بهبود اقتصاد آلمان هم در ماه آگوست متوقف شده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار فدرال آلمان گردش اقتصاد تجاری نسبت به ماه قبل حدود 0.3 درصد کاهش یافته است. پیش از این حدود 3 ماه پیاپی رشد وجود داشت که آخرین آن در جولای با 1.3 درصد دیده شده است. بنابراین شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا در حال از دست دادن شتاب خود است.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات اقتصادی در آلمان (DIW) تولید ناخالص ملی در سه ماهه سوم سال جاری بعد از رشد 1.6 درصدی در بهار با رشد 1.3 درصدی مواجه شد.

تداوم روند کاهشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 4171 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 493 مورد کمتر از هفته پیش بوده است و به این ترتیب نرخ مبتلایان در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 60.3 رسیده است. 101 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

تایید دوز تقویتی واکسن مدرنا در دستور کار آژانس دارویی اروپا

آژانس دارویی اروپا EMA هم درخواست شرکت مدرنا برای تایید دوز سوم کرونا را مورد بررسی قرار می دهد. این نهاد بهداشتی در اروپا اعلام کرده که داده های ارائه شده باید بر اساس یک روند سریع مورد ارزیابی قرار گیرد.

افزایش چشمگیر قیمت‌ها در صنعت خدمات آلمان

بحران کرونا سبب شده قیمت ها در صنعت خدمات آلمان به بالاترین سطح خود در حداقل 6 سال گذشته برسد و مهم تر از همه هزینه های حمل و نقل را افزایش داده است.

بر اساس اطلاعات اداره فدرال آلمان هزینه های ارائه دهندگان خدمات در سه ماهه دوم سال 2021 حدود 7.2 درصد بیشتر از سال قبل و 3.3 درصد بیشتر از آغاز سال 2021 بوده است. این بالاترین قیمت ها از زمان مصاحبه این شاخص از سال 2015 تا به حال بوده است. بخصوص در این میان قیمت حمل و نقل دریایی و ساحلی به شدت افزایش پیدا کرده و در طول سال دو برابر شده است.

ورزشگاه‌های ایتالیا با ظرفیت بیشتری از تماشاگران کار می‌کنند

ورزشگاه های فوتبال ایتالیا هم به زودی می توانند با سه چهارم ظرفیت تماشاگر مسابقات را برگزار کنند. کمیسیون تخصصی کرونا در رم با افزایش ظرفیت تماشاگران در این استادیوم ها از 50 تا 75 درصد موافقت کرده است. دولت قبلا این پیشنهاد را مطرح کرده بود.

پیش شرط باز شدن استادیوم های ورزشی بر روی تماشاگران اجرای طرح گذر سبز سلامت بود. بنابراین تنها افراد کاملا واکسینه شده بهبود یافته از کرونا و یا کسانی که تست منفی کرونا داده‌اند می توانند در این استادیوم ها حضور یابند.

سینماها و تئاترهای ایتالیا هم با ظرفیت تماشاگر صد در صد می توانند باز شوند. کمیسیون تحصصی کرونا از پر شدن ظرفیت 80 تا صد درصد این اماکن حمایت کرده است. پیش نیاز این امر آن است که مراکز فرهنگی در مناطق به اصطلاح سفید قرار گرفته باشند و هر مشتری یک گذر سبز سبلمت داشته باشد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 1,309 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 74 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 37,960 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 40 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 1,772 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 45 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 1679 نفر به کرونا مبتلا شده و 23 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال در فرانسه 6,995,628 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 116,537 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 7,701,715 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 136,208 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال 4,662,087 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 130,742 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به‌ حال 4,951,640 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 86,298 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به‌ حال 4,211,071 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 94,035 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/