رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر موقع نیاز باشد جلسات صحن علنی را می‌توانیم حتی بیشتر از دو روز در هفته برگزار کنیم گفت: جلسات مشورتی با شهردار پایتخت هفته‌ای یکبار برگزار خواهد شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ادامه مبحث طرح تسریع در صدور پروانه در صحن شورای شهر مطرح شد ولی از آنجایی که اختلاف نظرهایی با معاونت شهرسازی داشته‌ایم و پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده نتیجه گرفتیم موضوع به تعویق بیفتد و برای اینکه نتیجه خوبی حاصل شود جلسات بعدی هم به این موضوع بپردازیم.

وی گفت: شهرداری باید طی دو ماه راهکارهای عملی جهت تسریع در صدور پروانه ساخت و ساز ارائه دهد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است جلسات صحن علنی شورا کاهش یابد؟ گفت: خیر، هر موقع نیاز باشد علاوه بر دو جلسه در هفته حتی اضافه‌تر هم می‌توانیم جلساتی را برگزار کنیم  و در این زمینه دست‌مان بسته نیست ولی نکته حائز اهمیت این بوده که باید مسائل پخته شود تا بتوانیم نتیجه خوبی را به دست آوریم.

چمران گفت:‌اعضای شورای شهر نیاز به مشورت و طرح مسائل با یکدیگر دارند همچنین نیاز است که جلساتی را هفته‌‌ای یکبار با شهردار تهران داشته باشیم که در دوره‌های گذشته این موضوع مطرح بود و برگزار می‌شد و ان‌شاءالله این دوره این روند احیا می‌شود.

وی در مورد مرکز پژوهش‌های شهرداری گفت: مرکز پژوهش‌های شهرداری با شورای شهر جدا است چرا که مسائل پژوهشی این دو با یکدیگر متفاوت است و ما در شورای چهارم مرکز پژوهشی چابک،‌کوچک و منسجمی در شورای شهر ایجاد کردیم که فعالیت این مرکز ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.