شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#دولت#معاون وزیر

صنعاء: به رسمیت شناختن منصورهادی جنایتکار، رسوایی سیاسی برای سازمان ملل است

صنعاء: به رسمیت شناختن منصورهادی جنایتکار، رسوایی سیاسی برای سازمان ملل است
منصور هادی

معاون وزیر خارجه دولت صنعاء اعلام کرد، به رسمیت شناختن عبد ربه منصور هادی، به عنوان "رئیس جمهور قانونی یمن"، یک رسوایی سیاسی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعاء خاطرنشان کرد، به رسمیت شناختن عبد ربه منصور هادی به عنوان "رئیس جمهور مشروع یمن" توسط سازمان ملل، بزرگترین رسوایی سیاسی و انسانی و بزرگترین سقوط هولناک ارزش‌ها در تاریخ این سازمان و جامعه بین‌الملل است.

وی در ادامه افزود: موضع شما فقط یک رسوایی بزرگی مختص خودتان نیست، آنچه ما را نگران می‌کند این است که شما سعی می‌کنید به کشوری توهین کنید که یکی از ریشه‌دارترین کشورها از نظر تاریخ و تمدن است.

العزی با مطرح کردن سوالی در خصوص اینکه "چه چیزی شما را به طور مداوم به سمت دست داشتن در رسوایی به رسمیت شناختن هادی به عنوان رئیس جمهور قانونی یمن پیش می‌برد؟ آیا در عالم بشریت رئیس جمهوری قانونی یا غیرقانونی‌ای پیدا می‌کنید که اقدام به محاصره ملت خود کند و یا هفت سال پیاپی در پایتخت کشوری اقامت داشته باشد که پایتخت کشورش را بمباران می‌کند؟" تاکید کرد، شما باید بدانید که هادی نه رئیس جمهور قانونی است نه غیر قانونی.

العزی همچنین اظهار داشت: هادی تنها یک مزدور (بدون سرزمین، بدون ملت و بدون قدرت) و یک جنایتکار تحت تعقیب دستگاه قضایی یمن است و از عدالت و از خشم مردم گریخته و کودکان یمنی این واقعیت را می‌دانند.

العزی همچنین گفت: ما به تمامی کشورها و همه طرف‌ها در جهان گفته‌ایم که دولت مزدور نماینده منافع مردم یمن نیست و ملت ما آن را به رسمیت نمی‌شناسد و ما واکنش‌های مثبت قابل توجهی نسبت به اقداممان برای اعلام این مسأله به جهان دریافت کرده‌ایم.

وی در پایان عنوان داشت: در بیشتر کشورها آگاهی کاملی از ماهیت وضعیت حقوقی و قانونی متزلزل و شکست خورده دولت هادی وجود دارد.

یمن از حدود هفت سال پیش شاهد جنگ و درگیری میان جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن است. از سال ۲۰۱۵ عربستان به بهانه حمایت از دولت مستعفی وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

انتهای پیام