شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#یمن

وزیر خارجه عمان:

با عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ یمن در تماس هستیم

با عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ یمن در تماس هستیم

وزیر خارجه عمان در سخنانی تأکید کرد که کشورش با عربستان سعودی به منظور پایان دادن به جنگ یمن در تماس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در سخنانی از تلاش‌های کشورش برای پایان دادن به جنگ یمن خبر داد. وی در سخنانی که از طریق ویدئو کنفرانس در هفتاد و ششمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل پخش شد، گفت: ما با عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن در تماس هستیم.

بر اساس این گزارش، این مقام عمانی در ادامه افزود: مسقط برای پایان جنگ در یمن، مبارزه با تروریسم و حمایت از آشتی در افغانستان تلاش می‌کند. وی همچنین بر حق فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل تأکید کرد.

البوسعیدی همچنین پایبندی عمان به حسن همجواری و عدم دخالت در امور دیگر کشورها را مورد تأکید قرار داد. وی تصریح کرد: ما همچنین با مقامات آمریکایی و طرف‌های یمنی برای پایان دادن به جنگ یمن در ارتباط هستیم.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت: هدف عمان پایان دادن به جنگ در یمن از طریق برقراری آتش‌بس دائمی و فراگیر و از سرگیری کامل تلاش‌های انسانی است.

البوسعیدی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین درباره برجام به توافق مورد نظر همه طرف‌ها منتهی شود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که طرف‌های افغانستانی برای آشتی و اولویت دادن به منافع عالی ملت تلاش کنند.