شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اقلیم کردستان#اربعین#عراق#امام حسین

طی سخنانی مطرح شد؛

هشدار شدید اللحن آیت‌الله مدرسی به اقلیم کردستان

هشدار شدید اللحن آیت‌الله مدرسی به اقلیم کردستان

ملت عراق که اربعین امام حسین (ع)، نماد مظلومیت را هر ساله پرشور برگزار می‌کنند، هرگز راضی نمی‌شوند که بخشی از توطئه دشمن باشند و به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم غاصب و ستمگر نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی مدرسی طی سخنانی عنوان کردند: ملت عراق که اربعین امام حسین (ع)، نماد مظلومیت را هر ساله پرشور برگزار می‌کنند، هرگز راضی نمی‌شوند که بخشی از توطئه دشمن باشند و به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم غاصب و ستمگر نخواهند بود. پیش از این نیز ملت عراق در برابر رژیم صهیونیستی موضع شفاف و روشنی داشتند که این موضع غیرقابل تغییر است.

وی در ادامه تأکید داشت: حفظ بی‌طرفی بین ظالم و مظلوم امکان‌پذیر نیست. صهیونیست‌ها از هیچ ظلم و بی‌قانونی در سرزمین‌های اشغالی فروگذار نیستند و از هر روشی برای اعمال فشار به فلسطینیان استفاده می‌کنند.

این مرجع عالی مقام به مسئولین اقلیم کردستان هشدار دادند که اقلیم را به سرزمین امن برای جاسوسان دشمن و تروریست‌ها و جایی ضد ارزش‌های ملت عراق، تبدیل نکنند و تأکید کرد: اقلیم کردستان طبق قانون اساسی عراق بخشی از عراق بوده و خواهد بود و اجازه برگزار کردن کنفرانسی در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل غیرقابل قبول است؛ تنها اعلام انزجار و تبری مسئولین از این کنفرانس کافی نیست، به خصوص که این امر پس از فشارهای مردمی و رسمی صورت پذیرفت، بلکه باید موضعی قاطع اتخاذ شود تا دشمن به تکرار نیات و اعمال خبیث خود در عراق طمع نکنند.