شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#گوگل#میلیارد دلاری#یورو

تلاش گوگل برای لغو جریمه بی‌سابقه ۵ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا


تلاش گوگل برای لغو جریمه بی‌سابقه 5 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا

شرکت گوگل در جلسه یک دادگاه عالی اتحادیه اروپا با انتقاد از مقررات ضد انحصاری این اتحادیه به دلیل نادیده گرفتن رقیبش یعنی شرکت اَپل، تلاش کرد جریمه بی‌سابقه خود را به میزان ۴.۳۴ میلیارد یورو (۵.۱ میلیارد دلار) لغو کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت گوگل روز دوشنبه در جلسه یک دادگاه عالی اتحادیه اروپا با انتقاد از مقررات ضد انحصاری این اتحادیه به دلیل نادیده گرفتن رقیبش یعنی شرکت اَپل، تلاش کرد جریمه بی‌سابقه خود به میزان 4.34 میلیارد یورو (5.1 میلیارد دلار) را لغو کند.

در روز اول این دادگاه پنج روزه، نمایندگان گوگل خطاب به یک هیئت منصفه پنج نفره در دادگاه عمومی اروپا، تأکید کردند که سیستم عامل گوگل یعنی اندروید نه تنها رقبای خود را متوقف نکرده و به کاربران آسیب نرسانده، بلکه موفقیت بزرگی را رقم زده است.

کمیسیون اروپا در سال 2018 گوگل را جریمه کرد و گفت که از سال 2011 این شرکت از اندروید برای کنار زدن رقبا و تقویت تسلط خود در جستجوی کلی اینترنت استفاده کرده است.

صرف نظر از حکم این دادگاه، شرکت‌های آمریکایی گوگل، اپل، آمازون و فیس بوک باید مدل‌های تجاری خود را در سال‌های آینده تغییر دهند تا با رعایت قوانین جدید و سختگیرانه ضد انحصاری که توسط مارگرته وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا پیشنهاد شده است، از شرایط مساوی برخوردار شوند.

مردیت پیکفورد، وکیل گوگل در این دادگاه گفت: کمیسیون (اروپا) چشمان خود را بر پویایی واقعی رقابت در این صنعت، یعنی بین اپل و اندروید، بست.

وی گفت: این کمیسیون با محدود دیدن بازارها و کم اهمیت جلوه دادن قدرت اپل، به اشتباه گوگل را در سیستم عامل‌های موبایل و فروشگاه‌های اپلیکیشن غالب دانسته است، در حالی که آن شرکت (اپل) در حقیقت یک مختل کننده شدید در بازار بود.

پیکفورد تأکید کرد که اندروید «یک داستان موفقیت استثنایی درباره قدرت رقابت در عمل است».

نیکلاس خان، وکیل کمیسیون اروپا در این دادگاه، نقش اپل را به دلیل سهم کمی که از بازار در مقایسه با اندروید دارد، رد کرد.

او گفت: مطرح کردن موضوع اپل چیز زیادی را تغییر نمی‌دهد. گوگل و اپل مدل‌های مختلفی را دنبال می‌کنند.

خان توافقنامه‌های گوگل که تولیدکنندگان تلفن را مجبور به نصب Google Search، مرورگر Chrome و فروشگاه برنامه Google Play در دستگاه‌های Android می‌کرد و پرداخت‌های مربوط به پیش نصب Google Search به عنوان تنها موتور جستجو را برای رفتارهایی که اجازه رقابت نمی‌دهد، ذکر کرد.

انتهای پیام/