شهر خبر

سخنگوی کرملین: امیدواریم توسعه روابط آلمان با روسیه ادامه پیدا کند


سخنگوی کرملین: امیدواریم توسعه روابط آلمان با روسیه ادامه پیدا کند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با اعلام موضوعات مورد مذاکره در دیدار پوتین و اردوغان در سوچی، نسبت به ادامه توسعه روابط دوجانبه روسیه با آلمان که بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی این کشور است، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات مسکو با دقت روند انتخابات پارلمانی در آلمان را زیر نظر داشته و امیدوارند که خط مشی برلین در توسعه روابط دوجانبه با روسیه همچنان ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: «بدون تردید انتخابات در بزرگترین کشور اروپایی، رویدادی است که توجه همه کشورهای جهان را به خود جلب می‌کند و ما نیز با دقت بسیار زیاد این روند و نتیجه آن را زیر نظر داریم. و مسلماً مقامات مسکو امیدوارند که روابط دوجانبه همچنان توسعه پیدا کند.»

پسکوف یادآور شد که آلمان بزرگترین شریک تجاری-اقتصادی و بزرگترین شریک سرمایه گذاری روسیه است و ادامه توسعه روابط با این کشور برای طرف روسی اهمیت زیادی دارد. سخنگوی کرملین ادامه داد: «روسیه و آلمان دارای اختلافات نظرات سیاسی هستند، ولی هر دو کشور به این درک مشترک رسیده‌اند که مشکلات تنها باید از طریق گفتگو حل و فصل شوند و همواره از مذاکره با طرف مقابل استقبال می‌کنند.»  

اوضاع سوریه، لیبی و افغانستان؛ موضوع مذاکرات آتی پوتین و اردوغان در سوچی

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان" روسای جمهوری روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات آتی خود که روز چهارشنبه (29 سپتامبر/7 مهر ماه) در بندر سوچی برگزار می‌شود، طیف گسترده‌ای از مسائل، از جمله روند اوضاع در سوریه، افغانستان و لیبی را مورد بررسی قرار خواهند داد.   

وی تأکید کرد: «رهبران روسیه و ترکیه هر بار که با یکدیگر دیدار می‌کنند، مسائل زیادی برای گفتگو دارند. در جریان مذاکرات آتی، علاوه بر مسائل مهم منطقه‌ای، دستورکار روابط دوجانبه در عرصه اقتصادی نیز مطرح خواهد شد، برای اینکه مسائل زیادی، از جمله طرح‌های مشترک اقتصادی و روند توسعه روابط تجاری-اقتصادی باید مورد تبادل نظر قرار بگیرد.»

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه فعلاً اکثر دیدارهای ولادیمیر پوتین (به دلیل در قرنطینه بودن او) همچنان از طریق کنفرانس ویدئویی انجام می‌شود افزود، ولی دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه حضوری خواهد بود. وی توضیح داد که کلیه اقدامات پیش‌گیرانه در این زمینه انجام شده است.  

پسکوف همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران اعلام کرد که "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری ایران به جمع مذاکرات سران روسیه و ترکیه در سوچی نخواهد پیوست و چنین سفری برای این منظور برنامه ریزی نشده است.  

انتهای پیام/