شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئال مادرید#فوتبال#اروپا

یوفا فعلاً بی‌خیال پیگیری پرونده شکایت از بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید شد


یوفا فعلاً بی‌خیال پیگیری پرونده شکایت از بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید شد

اتحادیه فوتبال اروپا فعلاً روند قضایی شکایت از سه باشگاه بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید را در پرونده سوپرلیگ اروپا نیمه‌کاره گذاشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه باشگاه بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید که از پروژه سوپرلیگ اروپا کناره‌گیری نکرده‌اند و بر اجرای این پروژه جاه‌‌طلبانه اصرار دارند، فعلاً تهدیدی از جانب اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) متوجه‌شان نیست. پیش از این یوفا پرونده‌ای انضباطی علیه سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس به خاطر عدم انصراف از حضور در پروژه جاه‌طلبانه سوپرلیگ اروپا گشوده بود اما کمیته استیناف یوفا که کمیته‌‌ای مستقل است، این پرونده را به حالت تعلیق درآورد. یوفا همچنین این سه باشگاه را تهدید کرده بود از لیگ قهرمانان اروپا کنار خواهد گذاشت.

چند روز پیش مانوئل رویس دلارا قاضی پرونده شکایت باشگاه‌های رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا از یوفا به خاطر تهدید این سه باشگاه به محرومیت به دلیل باقی ماندن در پروژه سوپرلیگ اروپا، به نهاد حاکم بر فوتبال اروپا 5 روز مهلت داده بود که به صورت رسمی هرگونه مجازات و جریمه علیه این تیم‌ها را لغو و پایان رسمی فرآیند انضباطی در مورد آنها را اعلام کند.

کمیته استیناف یوفا حالا به طور رسمی اعلام کرد که این پرونده کنار گذاشته خواهد شد که این بدین معناست این سه باشگاه فعلاً با اقدام قانونی دیگری از جانب یوفا مواجه نخواهند شد. در بیانیه یوفا آمده است: «پس از توقف رسیدگی به پرونده‌ علیه بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید در مورد نقض احتمالی چارچوب قانونی یوفا در رابطه با "سوپرلیگ"، مرجع تجدید نظر یوفا امروز دادرسی را باطل اعلام کرد، گویی هیچگاه دادرسی در این زمینه آغاز نشده است».

آخرین روزهای فرورین ماه بود که سوپرلیگ اروپا سرانجام با حضور 12 باشگاه موسس اعلام وجود کرد اما در پی فشارهای یوفا و فیفا، 6 تیم لیگ برتری منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از حضور در این مسابقات انصراف دادند که همین باعث شد برگزارکنندگان این پروژه جاه‌طلبانه 48 ساعت پس از اعلام رسمی شکل‌گیری این لیگ، تعلیق آن را اعلام کنند. در ادامه باشگاه‌های اینتر، اتلتیکومادرید، یوونتوس و میلان هم از حضور در این مسابقات انصراف دادند، اما سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس حاضر نشدند از این پروژه کنار بکشند.

این سه باشگاه تأکید دارند که این حق آنهاست که در یک رقابت جدید شرکت کنند، این در حالی است که یوفا تأکید دارد آنها با این کار خود به تمامیت و یکپارچگی فوتبال اروپا ضربه خواهند زد. 9 باشگاه دیگر سوپرلیگی که از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده‌اند، ضمن عذرخواهی از این اقدام خود، متعهد شده‌اند که مجموعاً رقم 12.9 میلیون پوند در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/