شهر خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری آمریکا و سنگاپور

امضای تفاهم‌نامه همکاری آمریکا و سنگاپور

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، وزرای امور خارجه آمریکا و سنگاپور تفاهم‌نامه‌ای را درخصوص تمدید برنامه آموزشی توسعه و ظرفیت‌سازی با افزودن دوره‌های بیشتر در مورد مسائل محیط زیستی امضا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و ویویان بالاکریشنان، همتای سنگاپوری‌اش تفاهم‌نامه‌ای را درخصوص تمدید مشارکت ۱۰ ساله "برنامه آموزشی کشور ثالث آمریکا-سنگاپور" امضا کرده و بر تغییر اقلیم و پایداری زیست محیطی با تفاهم‌نامه‌ای که شامل دوره‌های سالانه‌ای متمرکز بر این موضوعات مهم است، تاکید کردند.

وزیر امورخارجه سنگاپور پیش از این نشست به خبرنگاران گفت: این دوره‌ها به‌روز رسانی نیز خواهند شد تا مشمول موضوعاتی چون فضای دیجیتال، شهرهای هوشمند و آمادگی‌ها برای پاندمی نیز شوند.  

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، "برنامه آموزشی کشور ثالث آمریکا-سنگاپور" بر ظرفیت‌سازی از طریق دوره‌های آموزشی درخصوص موضوعاتی چون اتصال، توسعه پایدار، امنیت سایبری، تسهیل تجاری سازمان تجارت جهانی، تهدیدات بیولوژیکی، حقوق مالکیت معنوی و موضوعاتی دیگر متمرکز است.

انتهای پیام