شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترکیه#سنای آمریکا

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تحریم‌های جدید علیه ترکیه را خواستار شد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تحریم‌های جدید علیه ترکیه را خواستار شد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، اگر ترکیه به دنبال خرید سیستم‌های دفاعی روسی بیشتر باشد،‌ کنگره ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه آنکارا وضع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سناتور باب منندز همچنین گفت: ما وقتی قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها را می‌نوشتیم، به وضوح اعلام کرده‌ایم که ‌آنها برای هر کسی وضع خواهد شد که تجارت و داد و ستدی خاص با ارتش یا بخش اطلاعات روسیه داشته باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در ادامه گفت: خرید جدید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسی توسط آنکارا تحریم‌های جدیدی را علیه ترکیه دارد.

در همین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز گفته که آنکارا با وجود فشارها از سوی واشنگتن، تمایل دارد تا یکسری سامانه‌های جدید اس-۴۰۰ را از روسیه بخرد.

اخیرا نیز اردوغان گفته بود که فشارهای مداوم علیه ترکیه بابت خرید اس-۴۰۰ از روسیه غیرقابل قبول است.

وی به این نکته اشاره کرد که آمریکا با رد فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه با توجیه این مساله که آنکارا سامانه‌های دفاع موشکی روسی را خریده، اشتباه کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین قرار است روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در سوچی دیدار کرده و به بررسی تجارت دو جانبه، مسائل مربوط به روسیه، لیبی و افغانستان بپردازد.

انتهای پیام