شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوپینگ#تهران#دولت#روحانی

رونمایی از دوپینگ دوگانه برای افزایش قیمت دلار

رونمایی از دوپینگ دوگانه برای افزایش قیمت دلار

یک رسانه خاص نزدیک به دولت حسن روحانی آمار غلط اتاق تهران را با هدفی خاص تکرار کرد.

به گزارش تحریریه، تجارت نیوز که مواضعی نزدیک به دولت حسن روحانی دارد، در گزارش مبهم با عنوان "دستور عجیب رئیسی به بانک مرکزی / دلار می‌ریزد؟" به تکرار ادعای رد شده و غلط اتاق بازرگانی تهران درباره خرید نفت ایران توسط چین پرداخت.

تجارت نیوز نوشت: اتاق بازرگانی تهران هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد چین خرید نفت خود از ایران را ۹۹ درصد کاهش داده است و در هفت ماهه ابتدایی سال میلادی جاری، ایران تنها ۱۱ میلیون دلار نفت به چین فروخته است. یعنی بزرگترین خریدار نفت ایران، ظرف هفت ماه تنها ۱۱ میلیون دلار از ایران نفت خریده. ماهی ۱.۵ میلیون دلار! طبیعی است که در چنین شرایطی رئیسی در پی حرف‌درمانی و یا آزادکردن بخشی از این منابع باشد.

به نظر می رسد که این رسانه حامی دولت حسن روحانی با هدف اعمال فشار روانی بر بازار ارز به پاسکاری اخبار منفی درباره درآمدهای ارزی کشور با اتاق تهران مشغول است تا بازار را ملتهب نگاه داشته و تیم اقتصادی سید ابراهیم رئیسی را در تنگنا قرار دهد.

درحالیکه خرید نفت ایران توسط چین در 6 ماهه نخست سال جاری روزانه از 1 میلیون تا 1 میلیون و 500 هزار بشکه در نوسان و رو به افزایش بوده، به یک باره اتاق بازرگانی تهران در اقدامی سوال برانگیز اعلام کرد خرید نفت ایران توسط چین تنها 11 میلیون دلار در شش ماهه نخست سال 1400 بوده است. درحالیکه رقم واقعی از 12 تا 18 میلیارد دلار در 6 ماهه نخست سال جاری است.

ذی نفعان گیرنده دلار 4200 تومانی و احزاب سیاسی خاص تلاش می کنند با اعمال اثر مستقیم و جوسازی های رسانه ای به نوسانات ارزی دامن بزنند و عدم حذف دلار 4200 تومانی و عدم استفاده دولت سیزدهم از مدیران اقتصادی مسلط به کار باعث کندی اصلاحات اقتصادی و در نتیجه اصلاح نرخ ارز شده است.

رئیسی به مدیران مربوطه دستور داده است زمینه های استفاده از منابع بلوکه شده ارزی را فراهم کنند که کاری شدنی است و نیاز به استفاده از مدیران اجرایی خبره دارد که به پیچیدگی های تجارت خارجی مسلط باشند.

پایان/