به گزارش برنا، مشروح گفت‌وگوی حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا به شرح زیر است:

در مورد افرادی که با حربه سهم خواهی و یا ناکام ماندن از سهم در قدرت از جناح اصولگرایی سعی در ایجاد مشکل در کار دولت دارند، چه نظری دارید؟

این شایعه یا سخن ناروایی است. همه تلاش می‌کنند که مشکلات حل شود. ما اصولگرایی نداریم که بخواهد کاری کند تا آقای رئیسی موفق نشود. من چنین اصولگرایی را با این تفکر اصولگرا نمی‌دانم. اصولگرایان نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. این خلاف مروت،  ایمان، اعتقاد و مردم‌داری و مردم‌خواهی است.

*شما مهم‌ترین چالش پیش‌ روی آقای رئیسی را چه می‌دانید؟

مسئله بین‌الملل باید با تدبیر حل شود نه با عجله. لذا من معتقدم آقای وزیر امور خارجه در نیویورک تلاش کرد با عقلانیت مسائل هسته‌ای و خارجی را حل کند. تا امروز هم رایزنی‌های خوبی داشته و این رایزنی‌ها به‌خاطر تلاش‌های ایشان است که می‌خواهند مشکل را با تدبیر حل کنند.

*فکر می‌کنید کادرسازی احزاب چه مقدار برای سیاست کشور ما نیاز است؟

این واقعیتی است که ما حزب فعال فراگیر یا نداریم یا کم داریم و یا آن‌‌ها توان کادر سازی نداشته‌اند. ما تا به حال از احزاب ثمره‌ قابل توجهی ندیده‌ایم که بتوانند در این رابطه کادر سازی کرده و مشکلات را حل کنند. حزب فعال به معنای آنکه بتواند کادر سازی کند و به درد جامعه بخورد، نداریم.

*برای حل این مشکل چه باید کرد؟

نظر من این است که احزاب فعال شوند چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب و کادرسازی انجام دهند. برای متحول کردن کشور چه در اقتصاد چه در فاز فرهنگی و اجتماعی باید این کار صورت گیرد./ 5