شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دریاچه#دریاچه ارومیه

دولت رئیسی می خواهد دریاچه ارومیه را خشک کند!

دولت رئیسی می خواهد دریاچه ارومیه را خشک کند!

خبرهای رسیده از اجرای چند پروژه متوقف شده نشان می دهد که دولت رئیسی قصد دارد دریاچه ارومیه را خشک کند!

به گزارش تحریریه، در سایه طولانی شدن فرایند تسلط دولت سید ابراهیم رئیسی بر امور اجرایی کشور، مدیران دولت روحانی در حال طراحی پروژه هایی هستند که دولت سیزدهم را بدنام خواهد کرد. یکی از این پروژه ها به دریاچه نیمه جان ارومیه باز می گردد که قصد دارند با صرف هزینه های سنگین برای ساخت سدهای جدید نابود کنند و جلوی رسیدن آب به این منطقه منحصربفرد را بگیرند.

در سال 1392 ساخت 33 سد بر روی رودهای ورودی به دریاچه ارومیه متوقف شد و حالا خبر می رسد که اجرای این طرح ها از سر گرفته شده است. ازجمله ساخت سدهای «نازلو»، «لیلان‌چای» و «باراندوز» آغاز شده و طراحان سدسازی قصد دارند روند نابودسازی محیط زیست ایران را ادامه دهند.

نکته!

اگر ورودی آب به یک تالاب یا دریاچه مانند دریاچه ارومیه با ساخت سدهای متعدد مسدود شود، آن تالاب یا دریاچه به علت نرسیدن آب به تدریج خشک می شود. این اصل ساده در ایران محل بحث شده و عده ای علیه آن اقامه دلیل می کنند! که نشان می دهد سطح بحث های کارشناسی کشور در چه مرتبه ای قرار دارد. به دلیل همین سدهای پرشمار است که تالاب های ایران در حال محو شدن هستند.

و حالا مدیران دولت حسن روحانی که هنوز از وزارت نیرو جا به جا نشده اند با احیای پروژه های سدسازی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قصد دارند خشک شدن این دریاچه را به نام آیت الله رئیسی ثبت کنند.

آیا سید ابراهیم رئیسی با قدرت به تاخت و تاز مافیای سدسازی که ایران را تا 10 سال دیگر به یک کشور لم یزرع تبدیل می کند پایان خواهد داد و یا مانند دولت های گذشته به نظاره می نشیند تا آخرین میخ ها بر تابوت محیط زیست ایران زمین زده شود. البته رئیسی به شجاعتی بیش از این نیاز دارد و باید بسیاری از سدهای غیرکارشناسی ساخته شده در گذشته را ویران کند. کاری که در آمریکا از 20 سال گذشته آغاز شده است.

پایان/