شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوشنبه#چین#بدهی#سرمایه گذاری

طلا به کدام سو حرکت خواهد کرد؟/ ورشکستگی اورگرند چین قیمتها را فضایی می‌کند؟

طلا به کدام سو حرکت خواهد کرد؟/ ورشکستگی اورگرند چین قیمتها را فضایی می‌کند؟

 بهای طلا صبح دوشنبه در آسیا افزایش یافت،  ادامه نگرانی ها از وضعیت بدهی گروه اورگاند چینی و تاثیرات بالقوه اقتصادی آن، ریسک سرمایه گذاری در داراییهای پرریسک را ارتقا داده است.

به گزارش تحریریه، در  معاملات آتی قیمت طلا 0.43 درصد افزایش یافت و به 1759.30 دلار رسید.

 وزارت مسکن و توسعه شهری و روستایی چین بررسی حساب های بانکی China Evergrande را برای اطمینان از استفاده از وجوه برای تکمیل پروژه های مسکن و عدم تغییر جهت پرداخت طلبکاران تشدید کرد.  شرکت مذکور در هفته گذشته کوپن پرداختی را برای اوراق قرضه را نکول کرد و پرداخت دوم در اواخر هفته انجام شد.

 همچنین واحد خودروهای الکتریکی آن شرکت ، China Evergrande New Energy Vehicle Group ، نسبت به انتشار سهام جدید اقدام نخواهد کرد.

 تقاضا برای طلای فیزیکی در چین ، مصرف کننده اصلی ، در هفته گذشته افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران با رخدادهای مربوط  به وضعیت Evergrande، به دنبال کاهش ریسک سرمایه گذاری هستند.

 با این حال ، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود از اوایل ژوئیه 2021 رسید و افزایش بیشتر برای طلا را رقم زد.

کریستین لاگارد ، رئیس بانک مرکزی اروپا (EBC) سه شنبه سخنرانی می کند.  اندرو بیلی ، رئیس بانک انگلستان (BOE) ، هاروهیکو کورودا ، رئیس بانک ژاپن و جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده ، یک روز بعد در جلسه ای با هم خواهند بود.

 در همین حال ، جانت یلن ، وزیر خزانه داری ایالات متحده ، به پاول ملحق می شود تا در جلسه سه شنبه کمیته بانکداری سنا شهادت دهد.  جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه برگزار می شود.
 

پایان/