شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#ایالات متحده#دوشنبه

اولاف شولتس: آمریکا می‌تواند روی روابط خوب با آلمان حساب کند

اولاف شولتس: آمریکا می‌تواند روی روابط خوب با آلمان حساب کند

نامزد حزب سوسیال دموکرات آلمان که گزینه جانشینی آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم آلمان به شمار می‌رود، امروز دوشنبه گفت یک دولت تحت رهبری او به ایالات متحده ادامه روابط ترانس آتلانتیک را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس، نامزد حزب سوسیال دموکرات آلمان یک روز پس از انتخابات پارلمانی که با پیروزی این حزب چپ‌میانه همراه شد، در جمع خبرنگاران گفت: شراکت دو سوی آتلانتیک برای ما در آلمان و برای دولتی که به رهبری من خواهد بود، اهمیت دارد.

این سیاستمدار آلمانی گفت: این مهم است که ما خود را به عنوان دموکراسی درک کنیم و ببینیم که در دنیایی که خطرناک‌تر می‌شود، مهم این است که ما با هم کار کنیم، حتی اگر در یک یا دو مساله اختلاف داشته باشیم.

او تاکید کرد: روابط خوب با آمریکا در راستای منافع آلمان است.

با توجه به نتیجه انتخابات پارلمانی آلمان، هنوز مشخص نیست که چه کسی رهبری دولت بعدی برلین را بر عهده خواهد داشت چرا که هیچکدام از احزاب به اکثریت آراء نرسیدند و در حال حاضر احزاب اصلی باید مذاکرات برای تشکیل یک دولت ائتلافی را آغاز کنند.

شولتس همچنین گفت، اصلی‌ترین وظیفه مقامات جدید آلمان ایجاد یک اتحادیه اروپای قوی خواهد بود. او در رابطه با سیاست خارجی کشورش گفت: گمان می‌کنم اصلی‌ترین وظیفه سیاست آلمان، ایجاد یک اتحادیه اروپای قوی و مستقل‌تر باشد. این وظیفه اصلی روی استراتژی بین‌المللی و سیاست خارجی آلمان تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام