شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#بارش باران

بارش باران در چند استان تا آخر هفته | وزش باد شدید در نوار شرقی | پیش‌بینی وضعیت جوی تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی پیش‌بینی وضعیت جوی کشور را برای ۴ روز آینده اعلام کرد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، امروز (دوشنبه، ۵ مهرماه) در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهار کرد: به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ جریانات مرطوب به سواحل غربی دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش خفیف آغاز می‌شود.

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ( ۶ و ۷ مهرماه) علاوه بر غرب سواحل دریای خزر و اردبیل، در برخی مناطق استان مازندران و شمال آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ( ۸ و ۹ مهرماه) ضمن تقویت سامانه بارشی، در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی بارش ادامه خواهد داشت گفت: شدت بارش در روز پنج‌شنبه در گیلان، نوار شرقی اردبیل و جمعه در گیلان، مازندران و شرق و شمال اردبیل رخ خواهد داد و دریای خزر مواج است.

ضیائیان افزود: همچنین طی ساعات بعدازظهر دوشنبه و سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی دو روز آینده وزش باد شدید در نوار شرقی کشور بویژه در زابل ادامه خواهد داشت.

به گفته وی در روزهای پنجشنبه و جمعه سامانه بارشی که بر روی اقیانوس هند شکل گرفته به سواحل دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان نزدیک شده و در این نواحی سبب افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و مواج شدن دریا می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، دما و وضعیت جوی پایتخت را طی ۳ روز آتی نیز اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران در روز جاری، در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد، فردا سه‌شنبه بین  ۱۹ و  ۳۰ درجه سانتیگراد و پس‌فردا، چهارشنبه بین ۱۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران در این ۳ روز صاف است و گاهی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود.