شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایلام#واکسن کرونا#علوم پزشکی

تزریق ۳۸۳ هزار دُز واکسن کرونا در ایلام

دکتر جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تزریق ۳۸۳ هزار و ۳۲۴ دُز واکسیناسیون گروه‌های سنی و افراد واجد شرایط از ابتدای آغاز واکسیناسیون تاکنون در این استان خبر داد.

تزریق ۳۸۳ هزار دُز واکسن کرونا در ایلام

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا استان ایلام اظهار داشت: روز گذشته پنج هزار و ۶۰۸ دُز  واکسن کرونا در سطح استان  انجام شده که از این تعداد  شهرستان‌ ایلام با ۲ و ۷۶۶ دُز و ایوان با ۸۶۱ دُز بیشترین تزریق را دریافت کردند.

وی افزود: ۶ هزار و ۲۳۵ دُز واکسن کرونا در مرحله اول روزانه و هزار و ۸۳۰ دُز در مرحله دوم روزانه در سطح استان تزریق شده است.

دکتر صادقی فر ادامه داد: هچنین در شهرستان های آبدانان ۷۳۳ دُز، دهلران ۷۱۳ دُز، مهران ۳۰۲ دُز،  هلیلان ۲۱۴ دُز، بدره ۴۰۸ دُز، ملکشاهی ۲۹۴ دُز، سیروان ۲۰۵ دُز، چرداول ۶۸۸ دُز و چوار ۲۰۸ دُز تزریق واکسن صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: بر اساس آمار هنوز ۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده اند و در خطر ابتلا هستند.

دکتر صادقی فر تاکید کرد: اکنون درصد واکسیناسیون استان حدود ۶۳ درصد است که برای رفع خطر باید این آمار به بالای ۸۰ درصد برسد.

از مجموع شهرستان های ایلام، آبدانان، دهلران، مهران، دره شهر، چرداول، چوار، ایوان و  هلیلان در وضعیت نارنجی و بدره، ملکشاهی و سیروان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.