شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سازمان ملل#مجمع عمومی سازمان ملل

نماینده دولت غیرنظامی میانمار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نمی‌کند

نماینده دولت غیرنظامی میانمار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نمی‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داد، هیچ نماینده رسمی از میانمار امروز (دوشنبه) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نخواهد کرد؛ رویدادی که برخلاف برنامه‌ریزی قبلی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه آکسیوس، این اعلام دقیقه نودی در بحبوحه ادعاهای رقابتی بر سر کرسی میانمار در سازمان ملل پس از کودتای نظامی فوریه سال جاری میلادی که منجر به سرنگونی دولت منتخب این کشور شد، صورت گرفت.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که آمریکا، چین و روسیه به توافقی دست یافتند دال بر اینکه "کیاو موئه تون"، سفیر دولت غیرنظامی میانمار در سازمان ملل می‌تواند فعلا در سمت خود بماند به شرطی که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نکند.

کیاو موئه تون، سفیر دولت سرنگون شده میانمار در سازمان ملل قرار بود امروز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند اما نامش دیگر در جدول سخنران‌های امروز مجمع عمومی دیده نمی‌شود.

وی به خبرگزاری رویترز گفت: نام من از فهرست سخنرانان حذف شذ و من در این مجمع عمومی سخنرانی نخواهم کرد.

در حال حاضر ادعاهای رقابتی نیز درخصوص نماینده رسمی افغانستان در سازمان ملل وجود دارد.

طالبان اخیرا "محمد سهیل شاهین" را به عنوان نماینده دائم جدید افغانستان در سازمان ملل منصوب و درخواست کرد که وی به جای "غلام اسحاق‌زی"، سفیر دولت اشرف غنی در سازمان ملل، در نشست مجمع عمومی سخنرانی کند.

هنگامی که یکی از کرسی‌های سازمان ملل مورد مناقشه قرار می‌گیرد، کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل که 9 عضو دارد مسئول تصمیم‌گیری در این خصوص می‌شود. اما این گروه نتوانست به موقع تشکیل جلسه بدهد و در این باره مذاکره کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: در حال حاضر، نماینده افغانستان در فهرست امروز سخنرانی‌ها، آقای غلام اسحاق‌زی اعلام شده است.

انتهای پیام