شهر خبر

مراسم جاماندگان از اربعین حسینی برگزار شد

مراسم جاماندگان از اربعین حسینی برگزار شد

مراسم جاماندگان از اربعین حسینی پس از برگزار نشدن یک‌ساله این مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، از ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه(۵مهرماه) همزمان با اربعین حسینی مراسم جاماندگان اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شکل محدود از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

این‌ مراسم چندسالی است که با حضور عاشقان و ‌دلدادگان اهل‌بیت(ع) به نیابت پیاده‌روی نجف تا کربلا در نقاط مختلف تهران برگزار می‌شود، سال گذشته این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد اما امسال مردم ‌به صورت خودجوش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم را برگزار کردند.

در این مراسم موکب‌های عزاداری برپا شد و در آنها از عاشقان اهل‌بیت(ع) پذیرایی می‌شود، همچنین در برخی از موکب‌ها شرایطی فراهم شده است که مشتاقان امام حسین(ع) بتوانند تست کرونا انجام داده و واکسن نیز دریافت کنند.

طبق اخبار اعلام شده در دو سال‌ گذشته برای رعایت بهداشت در هیات‌های مذهبی استفاده از ماسک و وسایل شخصی همچون مهر و سجاده برای اقامه نماز ظهر و عصر ضرورت داشته تا از این طریق سلامت شهروندان حفظ شود.

براساس خبر اعلام شده از آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع) درب ضریح‌های مقدس بسته است و هیچ‌گونه برنامه برای توقف زائران برگزار نمی‌شود.

در حدود ۲۰۰غرفه در این‌مسیر برپا شده و وسایل حمل و نقل عمومی نیز برای رفت و آمد خیل عاشقان اهل‌بیت(ع) فراهم است.

انتهای پیام