به گزارش نشنال نیوز، حضور کم شمار اما پرشور زائران اربعین حسینی در مراسم امسال کربلا توجه بسیاری از رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده است. این شور و شوق شیعیان و محبین اهل بیت (ع) از چشم رسانه اماراتی نشنال نیوز هم پنهان نماند به طوری که این رسانه در گزارشی به جزییات برگزاری این مراسم پرداخت.

بر اساس جدیدترین گزارشهای خبری با کاهش شدت بیماری کرونا و لغو محدودیتهای سفر به عراق، هزاران تن از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در روز اربعین به کربلا سفر کرده‌اند.

همه ساله شمار زیادی از زائران با هدف برگزاری مراسم اربعین حسینی به عراق سفر می کنند ولی از زمان شیوع ویروس کرونا در منطقه و جهان، محدودیتهایی برای سفربه این کشور وضع شده است.

بر پایه این گزارش، دولت عراق در اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد اجازه ورود حدود ۴۰ هزار زائر از جمله ۳۰ هزار ایرانی را  به برای برگزاری مراسم اربعین در شهر کربلا صادر می کند.

در حال حاضر، عراق اجازه ورود بیش از ۸۰ هزار زائر را به کربلا صادر کرده است و پیش‌بینی می شود شمار زائران ایرانی به ۶۰ هزار تن افزایش یافته باشد.

مراسم اربعین که یکی از مهمترین مراسم شیعیان به شمار می آید  از امروز دوشنبه (۵ مهرماه سال جاری) در کربلا آغاز شده است و فردا سه شنبه (۶ مهرماه) پایان می یابد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۱۴ میلیون تن از زائران از کشورهای مختلف از جمله ایران، لبنان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مراسم اربعین در عراق شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، در سالهای گذشته شماری از زائران از جمله ایرانی‌ها  با پای پیاده به منظور شرکت در مراسم اربعین به کربلا سفر کرده اند. این در حالی است که امسال، زائران باید از طریق هوایی به عراق سفر کنند و سه روز قبل از سفر به این کشور باید آزمایش کرونای آنها منفی باشد.

 
  •  
  •  
  •