شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#کردستان#کردستان عراق

حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق نشست اخیر اربیل را محکوم کرد

حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق نشست اخیر اربیل را محکوم کرد

حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق نشست عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها در اربیل را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق در بیانیه‌ای نسبت به نشست اربیل برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

این حزب ضمن محکوم کردن این نشست اعلام کرد: هدف کنفرانس اربیل این است که جلاد را با قربانی برابر دانسته و بهانه‌ای برای کسانی در اقلیم است که منتظر چنین فرصت‌هایی هستند.

حزب اتحادیه اسلامی کردستان عراق همچنین تاکید کرد که این کنفرانس یک طرح توطئه بود که هدف آن هدف قرار دادن اقلیم کردستان و تلاش بی‌فایده برای ایجاد اختلاف میان ملت‌های منطقه است.

در همین حال، خانواده وسام الحردان، رئیس گروه "صحوه العراق" را که بیانیه دعوت به سازش با رژیم صهیونیستی را قرائت کرده بود، اعلام کردند که اطلاعی از نشست اربیل نداشته و هیچ ارتباطی با اظهارات الحردان در تایید عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارند.

این خانواده ضمن تاکید بر حمایت از مساله فلسطین اعلام کرد که اظهارات الحردان بیانگر نظر شخصی وی بوده و نشان دهنده نظر ملت بیدار عراق، خانواده او و حتی قبیله حردان نیست.

در اقدامی جنجالی و در میان استقبال گسترده رسانه‌های اسرائیلی، اخیرا "کنفرانس توافق آبراهام" در اربیل برگزار شد.

در این کنفرانس که در راستای عادی‌سازی علنی روابط با اسرائیل شکل گرفته، گروهی از زعمای عشایر غرب عراق و برخی سران رژیم بعث سرنگون شده این کشور حضور داشتند.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت هم مدعی شد که ۳۰۰ نفر از سران قبایل عراق خواستار عادی سازی روابط با اسرائیل شده‌اند.

انتهای پیام