شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#کرونا

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:

موج پنجم کرونا تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد/ باتوجه به میزان واکسیناسیون و ابتلای فراگیر، موج‌های سنگین نخواهیم داشت/ تا همه مردم یک دُز واکسن نزدند نمی‌توان سراغ بوستر رفت

پیام طبرسی گفت: خوشبختانه در آمار کرونا با کاهش تدریجی روبه رو هستیم و امیدواریم تا یک ماه دیگر موج پنجم که یکی از بدترین موج‌ها بود به اتمام برسد.

موج پنجم کرونا تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد/ باتوجه به میزان واکسیناسیون و ابتلای فراگیر، موج‌های سنگین نخواهیم داشت/ تا همه مردم یک دُز واکسن نزدند نمی‌توان سراغ بوستر رفت

به گزارش منیبان؛ پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره زمان بروز پیک ششم کرونا در کشور گفت: حتما موج‌های بعدی کرونا را خواهیم داشت اما انشالله موج‌های سهمگین مانند ویروس دلتا نخواهیم داشت چرا که درصد واکسیناسیون‌ درحال افزایش است و امیدواریم تا پایان آبان یا اوایل آذر همه مردم حداقل یک دز واکسن تزریق کرده باشند از طرفی طبق پیش بینی‌ها ۷۰ درصد از مردم تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند بنابراین ان‌شاءالله موج شدید نخواهیم داشت.

او درباره زمان تقریبی اتمام پیک پنجم افزود: خوشبختانه در آمار کرونا با کاهش تدریجی روبه رو هستیم و امیدواریم تا یک ماه دیگر موج پنجم که یکی از بدترین موج‌ها بود، به اتمام برسد.

طبرسی درخصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: باتوجه به رفع محدودیت‌ها در کل دنیا، افزایش مسافرت‌های بین کشوری و کاهش یا عدم استفاده از ماسک، احتمال شیوع آنفلوآنزا در فصل سرما زیاد است بنابراین حتما افرادی که بیماری‌های فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و... دارند همچنین افراد دارای سنین بالا حتما باید واکسن آنفلوآنزا را زودتر تزریق کنند هرچند سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است بین تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا باید دو هفته فاصله وجود داشته باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره زمان تزریق واکسن بعد از ابتلا به کرونا گفت: افراد شش هفته بعد از بیماری می‌توانند واکسن تزریق کنند البته کسانی که بیماری‌شان شدید بوده و در بیمارستان بستری بودند، هشت هفته بعد واکسن تزریق کنند.

طبرسی درباره درباره تزریق دز بوستر واکسن کرونا گفت: سازمان جهانی بهداشت هنوز دز بوستر را قبول ندارد و می‌گوید در دنیا هنوز بسیاری از افراد یک دز واکسن را هم نزدند و این خارج از عدالت است، به نظر من هم فعلا باید صبر کنیم تا همه مردم حداقل یک دز واکسن را تزریق کنند و واکسیناسیون سراسری به پوشش خوبی برسد و بعد به سراغ بوستر برویم.

او درخصوص تزریق انواع مختلف واکسن برای دو دز گفت: توصیه ما این است که هر کس دز اول را از هر واکسنی زده، دز دوم را هم همان را بزند اما اگر نبود و از واکسن دیگری زد، اشکال ندارد. توصیه می‌کنم که هموطنان برای تزریق واکسن درنگ نکنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره شرایط واکسیناسیون زنان باردار و شیرده علیه کرونا بیان کرد: تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار، بعد از سه ماهگی توصیه می‌شود ضمن اینکه زنان شیرده هم می‌توانند واکسن تزریق کنند.

طبرسی درباره مدت زمان پایداری ایمنی واکسن‌ها گفت: فعلا زمان آن دقیقا مشخص نیست اما آنچه گفته شده هشت ماه بعد از تزریق دز دوم است به هرحال هنوز دقیقا مشخص نیست که چه زمانی باید دز بوستر را و برای چه گروهی تزریق کنیم.

وبگردی