شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#عراق#نیویورک

برهم صالح:

عراق عرصه درگیری‌های بین المللی با پول و جان عراقی‌ها نیست

عراق عرصه درگیری‌های بین المللی با پول و جان عراقی‌ها نیست

رئیس جمهور عراق در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: منطقه ما نیاز به گفت‌وگو دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: منطقه ما نیاز به گفت‌وگو دارد. ما همسایه هم هستیم و باید علیرغم اختلافات به جای بیگانه بودن با یکدیگر، وارد گفت‌وگو شویم.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد: ما بیش از هر زمان دیگر به پشت سر گذاشتن بحران‌ها و اختلافات در منطقه خوشبین هستیم. منطقه با مشکلات عمده‌ای روبرو است، در حالی که ما بر تروریسم و افراط گرایی تمرکز می‌کنیم، باید به چالش‌های آینده مربوط به وضعیت اقتصادی پی ببریم.

به گفته رئیس جمهور عراق این منطقه نیاز مبرم به همکاری و برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه و همکاری اقتصادی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و تلاش برای برآوردن خواسته‌های مردم برای تأمین شغل، آموزش با کیفیت و مراقبت‌های بهداشتی بهتر دارد و شما نمی‌توانید منتظر بمانید تا دیگران این مسئله را برای ما حل کنند، ما باید خودمان روی آن کار کنیم.

وی افزود: عراق عرصه درگیری‌های منطقه‌ای و بین المللی با پول و جان عراقی‌ها بود و این وضعیت باید پایان یابد. عراق امن و با ثبات با حاکمیت کامل می‌تواند عرصه‌ای برای همگرایی منافع اقتصادی، زیرساخت‌ها، راه آهن و خطوط لوله انتقال گاز و نفت بین بازیگران منطقه از ایران، ترکیه و اعراب باشد.