شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

حمله جدید به عربستان/ پهپاد یمنی منهدم شد!

ائتلاف متجاوز سعودی، مدعی شد که امروز، یک پهپاد بمب‌گذاری شده متعلق به نیروهای یمنی را رهگیری و منهدم کرده است.

حمله جدید به عربستان/ پهپاد یمنی منهدم شد!

به گزارش منیبان، ئتلاف متجاوز سعودی به یمن، امروز (یکشنبه، ۲۶ سپتامبر)، مدعی خنثی کردن یک عملیات هوایی جدید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه عمق خاک سعودی شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی «واس»، «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی مدعی شد که سامانه‌های پدافندی سعودی، امروز یک پهپاد بمب‌گذاری شده یمن را رهگیری و منهدم کرده‌است. 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، نیروهای مسلح یمن هیچ‌بیانیه‌ای در خصوص تایید یا رد این عملیات صادر نکرده است.

ئتلاف سعودی طی چند روز اخیر از پرواز بیش از ده پهپاد انتحاری به سوی مناطق جنوبی عربستان خبر داده است.

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزها و محاصره یمن به حملات خود علیه اهداف نظامی در عمق خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

وبگردی