شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار
تقویم اقتصادی جهان در هفته ÷یش رو

هفته مهم برای قیمت طلا/آمارهای مهم برای دلار

کدخبر: 443417
اقتصادنیوز : برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این فلز گرانبها به احتمال زیاد نتواند مرز1750 دلاری برای هر اونس را حفظ کند.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز،  هفته آمارهای اقتصادی زیادی منتشر خواهد شد اما به نظر می رسد توجه بازار به سخنرانی های فدرال رزرو و رییس بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

هفته برای دلار:

سفارشات اصلی کالاهای بادوام برای ماه آگوست روز دوشنبه توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد. سپس تمرکز روی آمار اعتماد مصرف کننده در روز سه شنبه خواهد بود. ما در ماه های اخیر شاهد افزایش حساسیت بازار نسبت به اعتماد مصرف کننده بوده ایم.

در روز پنجشنبه ، تمرکز بر اعداد نهایی تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم و ادعاهای بیکاری هفتگی متمرکز می شود. با تجدید نظر قابل توجه در اعداد تولید ناخالص داخلی ، انتظار داشته باشید که ادعاهای بیکاری کلیدی باشند.

در پایان هفته ، تورم ، هزینه های شخصی و ارقام PMI ساخت ISM نیز تأثیر می گذارد.

در جبهه سیاست های پولی ، انتظار می رود در هفته حساسیت بیشتری نسبت به گپ و گفت اعضای FOMC افزایش یابد. رئیس فدرال رزرو پاول و تعدادی از اعضای FOMC قرار است در هفته سخنرانی کنند.

در هفته منتهی به 24 سپتامبر ، شاخص دلار با 0.14 درصد افزایش به 93.327 رسید.

photo_2021-09-26_19-15-38

هفته برای یورو:

هفته ای نسبتاً شلوغ در زمینه داده های اقتصادی است. احساسات مصرف کننده و آمار بیکاری در آلمان روزهای سه شنبه و پنجشنبه مورد توجه قرار خواهد گرفت. هزینه های مصرفی فرانسه و آلمان نیز سه شنبه و جمعه توجه را جلب خواهد کرد.

تولید ارقام PMI برای ایتالیا و اسپانیا و PMI نهایی برای فرانسه ، آلمان و منطقه یورو در روز جمعه نتیجه گیری می کند. با توجه به اینکه تورم همچنان یکی از شاخص اصلی مورد علاقه است ، ارقام تورم کشورهای عضو منطقه یورو نیز در هفته تاثیرگذار خواهد بود.

در زمینه سیاست های پولی ، لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا نیز قرار است در این هفته سخنرانی کند. انتظار می رود هر گونه گپ و گفتی در مورد چشم انداز اقتصادی یا سیاست پولی باعث حرکت شماره گیری شود.

در این هفته ، یورو 0.04 درصد کاهش یافت و به 1.1720 دلار رسید.

هفته برای طلا:

بازار طلا ممکن است هفته را با یک تست واقعی روبرو شود – آیا می تواند هر اونس 1700 دلار را حفظ کند. به گفته تحلیلگران ، این قیمت برای فلز گرانبها بسیار مهم است ، تا سال 2021 تا حد زیادی در این سطح باقی مانده است.

حتی با وجود نگرانی اورگراند چین در بازارها ، طلا نتوانست به طور پایدار از سطح 1750 دلار در هر اونس حرکت کند.

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA می گوید ، با افزایش بازده خزانه داری و تقویت دلار آمریکا به دنبال اعلامیه خوش بینانه فدرال رزرو ، این فلز گرانبها ممکن است در معرض آزمایش سطح 1700 دلار قرار گیرد.

مویا به کیتکو نیوز گفت: « سطح 1700 دلار برای تمام سال جاری حفظ شد ، به جز لحظه کوتاهی که چند بار به 1680 دلار کاهش یافت اما به سرعت بهبود یافت.»