شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لوکس

با ۱۰ خودروی سوپر لوکس دنیا آشنا شوید + عکس

هنگامی که حرف از ماشین‌های لوکس و پرسرعت می‌شود، به راحتی می‌توان کمپانی سازنده آن‌ها را حدس زد. اما آیا از قیمت گران ترین خودروهای ۲۰۲۱ خبر دارید؟

خودرو با ۱۰ خودروی سوپر لوکس دنیا آشنا شوید + عکس

خرید یک خودروی گران، سرمایه‌گذاری روی چیزی فراتر از سرعت زیاد یا کاپوت براق است، شما یک تکه کوچک از تاریخ را خریداری می‌کنید! این کار به نوعی حمایت و پشتیبانی از فناوری خلاقانه خودرو در آینده است.

خودروهای گران، فراتر از برچسب‌های پولی هستند. آن‌ها نمودی از ابتکار و اصالت سازنده بوده و الهام‌بخش محصولات شگفت‌انگیزی هستند که در آینده ساخته خواهند شد.

گذشته از جنبه‌های معنوی، رانندگی با خودروهای گران و لوکس لذت‌بخش است! از چرخش موتورهای درجه ۱ گرفته تا امکانات فوق‌العاده‌ای که به واسطه سیستم‌های سرگرمی- اطلاعاتی جدید فراهم می‌شوند، خودروهای گران ۲۰۲۱ سریع‌تر، هوشمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستند.

اگر فرد ماشین بازی بوده و به خودروها علاقه دارید، بدون شک نام بعضی از خودروهای گران ۲۰۲۱ را شنیده‌اید، اما آیا از قیمت کنونی آن‌ها خبر دارید؟ در ادامه، با گران ترین خودروهای ۲۰۲۱ کنونی و قیمت آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱۰- خودروی استون مارتین والهالا

قیمت: ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار

گران ترین خودرو-۱۰

 

خودروی Aston Martin Valhalla در جایگاه آخر لیست ده‌تایی گران ترین خودروهای ۲۰۲۱ قرار دارد. والهالا به موتور ۴ لیتری هشت سیلندره دو توربو شارژ با آرایش V مجهز بوده و حداکثر توان آن به ۹۳۷ اسب بخار می‌رسد. این خودرو در عرض ۲.۵ ثانیه از صفر به صد شتاب گرفته و نهایت سرعت آن برابر با ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

۹- خودروی مرسدس آ ام گ وان

قیمت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار

 

گران ترین خودرو-۹

خودروی اسپرت Mercedes-AMG One متعلق به شرکت مرسدس آ ام گ بوده و از فناوری‌های به کار رفته در خودروهای فرمول ۱ استفاده می‌کند. قوای محرکه AMG وان شامل پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ شش سیلندره و چهار موتور الکتریکی می‌شود که قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار را به وجود می‌آورند! حداکثر سرعت آ ام گ وان به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۸- خودروی کونیگزگ یسکو

قیمت: ۳ میلیون دلار

 

گران ترین خودرو-۸

خودروی Koenigsegg Jesko کمپانی سوئدی کونیگزگ تعلق داشته و پیش‌فروش آن در سال ۲۰۱۹ و در نمایشگر خودرو ژنو آغاز شد. یسکو به پیشرانه پنج لیتری هشت سیلندره و همین‌طور توربو شارژر دوگانه مجهز بوده و قدرت موتور آن بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ اسب بخار متغیر است. کونیگزگ یسکو یکی از گران ترین خودروهای ۲۰۲۱ به حساب می‌آید و حداکثر سرعت آن برابر به ۵۳۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۷- خودروی گوردون موری T.۵۰

قیمت: ۳ میلیون و ۸۰ هزار دلار

 

گران ترین خودرو-۷

اتومبیل سبک‌وزن Gordon Murray T.۵۰ دارای گیربکس دستی ۶ سرعته و یک موتور کوچک و در عین حال قدرتمند با تنفس طبیعی ۱۲ سیلندره است که قدرت آن به ۶۴۵ اسب بخار می‌رسد. این خودرو شباهت بسیاری به مک لارن F۱ افسانه‌ای دارد و حداکثر سرعت آن برابر با ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت است.

۶- خودروی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس

قیمت: ۵ میلیون و ۷۴۰ هزار دلار

 

گران ترین خودرو-۶

خودروی Bugatti Chiron Super Sport ۳۰۰+ تقریبا دو برابر یسکو و موری قیمت داشته و علاوه بر ظاهر زیبا و دل‌فریب، از سرعت و قدرت بالایی برخوردار است. سرعت این خودرو تنها در عرض ۲.۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد! بوگاتی جدید قدرت ۱۵۷۷ اسب بخاری خود را مدیون یک موتور ۸ لیتری چهار توربو شارژ ۱۶ سیلندره است. این موتور توان رسیدن سرعت به ۴۹۰ کیلومتر در ساعت را فراهم می‌آورد.

۵- خودروی بوگاتی دیوو

قیمت: ۶ میلیون دلار

 

گران ترین خودرو-۵

یکی دیگر از گران ترین خودروهای ۲۰۲۱ در جهان، Bugatti Divo نام دارد. سرعت این اتومبیل به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. یک موتور ۸ لیتری با ۱۶ سیلندر در آرایش W با چهار توربو شارژر در دیوو جاسازی شده و قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار را به این خودرو می‌بخشد.

۴- خودروی بوگاتی چنتودیه‌چی

قیمت: ۹ میلیون دلار

 

گران ترین خودرو-۴

خودروی Bugatti Centodieci با موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندره چهار توربو و قدرت ۱۵۷۷ اسب بخار، یک تلفیقی عالی از کارایی و زیبایی محسوب می‌شود. سرعت این خودرو (۳۷۹ کیلومتر بر ساعت) به پای شیرون نمی‌رسد، اما ظاهر لوکس و مدرن آن متمایز از خودروهای دیگر است.

۳- خودروی پاگانی زوندا HP بارچتا

قیمت: ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار

 

گران ترین خودرو-۳

خودروی Pagani Zonda HP Barchetta نیز یکی دیگر از گران ترین خودروهای ۲۰۲۱ است که به سبب ارتفاع کم (۰.۵ متر! )، طراحی کشیده و مساحت کم شیشه جلو، حس سرعت را در بیننده تداعی می‌کند. البته حداکثر سرعت آن به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو از پیشرانه مرسدس AMG دوازده سیلندره استفاده می‌کند که قدرت آن به واسطه گیربکس دستی ۶ سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

۲- بوگاتی لاوایچو نوار

قیمت: ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار

 

گران ترین خودرو-۲

در سال ۲۰۱۹ کمپانی فرانسوی بوگاتی تصمیم گرفت یک عنوان نمادین را به خودروی جدید خود ببخشد؛ La Voiture Noir به معنی ماشین سیاه! موتور ۱۶ سیلندره چهار توربو با آرایش W و حجم ۸ لیتری در زیر کاپوت جاسازی شده که قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو فراهم می‌آورد.

1- خودروی فراری 250 جی تی او 1963

قیمت: ۷۰ میلیون دلار

گران ترین خودرو-۱

پیرمرد ۵۸ ساله فراری با اختلاف زیادی نسبت به سایرین، سال‌هاست که در صدر جدول گران ترین خودروهای ۲۰۲۱ قرار دارد. این ماشین نمادین از یک موتور ۱۲ سیلندر با حداکثر قدرت ۳۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این قدرت از طریق گیربکس دستی ۵ سرعته به چهار چرخ منتقل می‌شود. حداکثر سرعت Ferrari ۲۵۰ GT تنها به ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته در سال ۱۹۶۴ این خودرو باعث شد که فراری برای نهمین سال پیاپی برنده مسابقه تور دو فرانس شود.

منبع: کلیک