به گزارش برنا، تیم والیبال بانوان سایپا امشب (یکشنبه شب) برای حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، تهران را به مقصد تایلند ترک می‌کند. تیم سایپا نماینده ایران در گروه B با تیم‌های سوپریم چانبری (تایلند)، آلتای (قزاقستان) و ریبیسکو فیلیپینز (فیلیپین) هم‌گروه است.

سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا درباره آخرین وضعیت تیمش گفت: نزدیک به یک ماه است تمرینات خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در قرنطینه شروع کردیم. با همکاری فدراسیون و باشگاه سایپا سالن تمرینات، سالن وزنه، هتل و تغذیه تیم بدون مشکل فراهم شد.

مریم هاشمی با بیان اینکه خوش‌بختانه محل فدراسیون و باشگاه سایپا نزدیک به هم است و در موضوع رفت و آمد مشکلی نداشتیم، گفت: هر هفته نیز تست کرونا برای سنجش سلامت بازیکنان و کادر فنی انجام شد . امروز هم از همه بازیکنان تست گرفته شد که نتایج آن منفی بود و امشب به سمت تایلند پرواز می‌کنیم.

سرمربی تیم سایپا درباره تعداد بازیکنان اعزامی به تایلند اظهار داشت: پیش از این قرار بود 14 بازیکن به رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا اعزام شوند اما در طی بازی دوستانه‌ای که دو شب پیش برگزار کردیم، یحیی‌پور دچار پیچیدگی مچ پا شد و نمی‌تواند تیم سایپا را همراهی کند. ضمن این‌که با توجه به قوانین تایلند امکان جایگزینی بازیکن دیگری وجود نداشت چون شرکت‌کنندگان باید 14 روز قبل از آغاز مسابقات آزمایش آنتی‌ژن می‌دادند.

مربی بین‌المللی والیبال ایران اضافه کرد: 10 بازیکن از تیم سایپا و 4 یار کمکی در این رقابت‌ها نماینده ایران را همراهی می‌کنند. کدخدا و بخشی از باشگاه پیکان و فرزانه زارعی از باشگاه ذوب آهن سه یار کمکی تیم سایپا هستند. البته سودابه باقرپور نیز سال گذشته در سایپا بود و امسال در اسلوونی بازی خواهد کرد، اما تمایل داشت ما را در این رقابت‌ها همراهی کند. ترجیح می‌دادیم بازیکنان بیشتری جذب کنیم اما به دلیل لژیونر شدن تعدادی از بازیکنان موفق نشدیم.

وی درباره میزان شناخت از حریفان، تصریح کرد: با توجه به برگزار نشدن رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در 2 سال گذشته، هیچ شناختی از حریفان نداریم. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با توجه به شرایط در سالن مسابقات حضور داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعاتی از تیم‌ها کسب کنیم.

هاشمی در واکنش به احتمال برگزاری دیدار دوستانه در تایلند پیش از آغاز مسابقات بیان داشت: شرایط قرنطینه در تایلند بسیار سخت‌گیرانه است و بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی حتی نمی‌توانیم از اتاق‌ها بیرون بیاییم و حضور در همه اماکن از جمله هتل، سالن بازی، رستوران و … زمان مشخصی دارد. با این اوصاف در حال حاضر نمی‌توانم بگویم شرایط بازی تدارکاتی فراهم می‌شود یا خیر.

هاشمی با نگاهی به حریفان خاطر نشان کرد: در گروه ایران تیم‌های خوبی قرار دارند که قهرمان مسابقات کشورهایشان هستند. تیم تایلند در میان سه تیم برتر آسیا قرار دارد و حریف قزاقستانی چند بازیکن صربستانی را به خدمت گرفته است. فیلیپین هم چند بازیکن کوبایی در ترکیب خود دارد.

سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا افزود: تصور می‌کنم با توجه به چینش جدول، سطح آمادگی و انگیزه بالای بازیکنان بتوانیم در میان 4 تیم برتر قرار بگیریم. شاید این موضوع کمی دور از دسترس به نظر بیاید اما برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و به دنبال نمایش قابل قبول و آبرومندانه هستیم. البته باید سطح تیم‌های دیگر را نیز بسنجیم.

گفتنی است این رقابت‌ها از نهم مهرماه به میزبانی شهر ناخون‌راتچاسیما تایلند آغاز می‌شود و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا به این شرح است:

گروه A: ناخون‌راتچاسیما (تایلند)، ژتیزو (قزاقستان) و چاکو موچو (فیلیپین)

گروه B: سوپریم چانبری (تایلند)، آلتای (قزاقستان)، ریبیسکو فیلیپینز (فیلیپین)، سایپا (ایران)