شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ملک#وزیر خارجه#منابع

سفر محرمانه وزیر خارجه اسرائیل به اردن و دیدار با عبدالله دوم


سفر محرمانه وزیر خارجه اسرائیل به اردن و دیدار با عبدالله دوم

منابع اسرائیلی خبر دادند که «یائیر لاپید» در سفری محرمانه به امان با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، دیدار کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با افشای سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اردن، از این کشور خبر می‌رسد که پادشاه درباره سوریه دستوری به رسانه ها و مقامات اردنی صادر کرده است.

منابع اسرائیلی امروز یکشنبه خبر دادند که «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس در سفری محرمانه به شهر «امان»، پایتخت اردن، با «عبدالله دوم»، پادشاه این کشور دیدار کرده است.

منابع اسرائیلی در باره محتوای این دیدار و اینکه این سفر با چه هدفی صورت گرفته، مطلبی منتشر نکرده‌اند. ماه ژوئیه گذشته نیز نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در سفری محرمانه با عبدالله دوم در امان دیداری داشته است.

با این حال برخی منابع می‌گویند این دیدارها در چارچوب دیدار مقامات اردنی و صهیونیست بعد از استقرار کابینه جدید در فلسطین اشغالی صورت می‌گیرد و طرفین بر توسعه روابط تأکید کرده و در مورد تحولات جدید در مسجد الاقصی و قدس رایزنی کرده است.

از سوی دیگر رسانه های اردن امروز گزارش دادند که دیوان پادشاهی این کشور بخشنامه‌‌ای به همه رسانه‌ها و مقامات اردن ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، عبدالله دوم از رسانه ها و مقامات اردن خواسته است که از حمله و انتقاد از رهبران سوریه و ارتش این کشور ممانعت کنند.

بعد از یک دهه، روابط سوریه که درگیر جنگ علیه تروریست‌ها بوده، با لبنان و اردن شاهد تحولات گسترده است. طی دو هفته اخیر وزرای انرژی سوریه، لبنان، مصر و اردن در امان دور هم جمع شدند و بر سر تسریع در احداث خط گاز عربی از مصر به لبنان موافقت کردند.

گذشته از این، علی ایوب، وزیر دفاع سوریه طی یک دهه اخیر هفته گذشته بنا به درخواست رسمی اردن به این کشور سفر و با رئیس ستاد کل ارتش اردن دیدار و گفت‌وگو کرد. مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت‌ مرزهای مشترک از محورهای مورد تأکید طرفین در این دیدار بوده است.

 

انتهای پیام/