شهرخبر

بازتاب پیاده‌روی اربعین در شبکه‌ اجتماعی توییتر و اینستاگرام


بازتاب پیاده‌روی اربعین در شبکه‌ اجتماعی توییتر و اینستاگرام

طبق گزارش مجموعه پژوهشی بتا در بازه یک ماهه‌ی اخیر یعنی از ۴ شهریور تا ۴ مهرماه بیش از ۴۷۰ هزار پست در دو بستر، اینستاگرام و توییتر منتشر شده است.

به گزارش تسنیم در سالهای گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی موجی از تولیدات مجازی پیرامون پیاده‌روی اربعین در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شد. کاربران موافق و مخالف این رویداد، با هم به تبادل نظر و حتی بحث و جدل می‌پرداختند. بیشتر محتوای تولید حول شیوه برگزاری مراسم اربعین، بسترسازی‌های صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران و بحث صلاحیت حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین بود.

اما امسال موضوعات دیگری حول محور پیاده‌روی اربعین در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است. بیشتر این موضوعات شامل اشتراک‌گذاری احساسات کاربران علاقه‌مند به زیارت اربعین است. 

از همین رو «مرکز پژوهشی بتا» به بررسی داده‌های مربوط به مراسم اربعین در دو بستر توییتر و اینستاگرام پرداخته است.

طبق گزارش این مجموعه پژوهشی در بازه یک ماهه‌ی اخیر یعنی از 4 شهریور تا 4 مهرماه بیش از 470 هزار پست در دو بستر، اینستاگرام و توییتر منتشر شده است.

بستر توییتر

نتایجی که بتا از بررسی توییت‌های منتشر شده با موضوع اربعین بدست آورده به شرح زیر است:

در بازه یک ماهه‌ی اخیر یعنی از 4 شهریور تا 4 مهرماه 235 هزار توییت تولید شده است.

هشتگ‌های  #Arbaeen2021 و peace# ، حب_الحسین_یجمعنا و #اربعین نیز در توییتر  ترند شده است.

انتشار فیلم و عکس توسط کاربرانی که با وجود بسته بودن مرزهای زمینی به صورت غیرقانونی از ایران خارج شده بودند مورد نقد کاربران توییتر قرار گرفت.


بستر اینستاگرام

نتایجی که بتا از بررسی پست‌های اینستاگرام با موضوع اربعین بدست آورده به شرح زیر است:

در بازه یک ماهه‌ی اخیر یعنی از 4 شهریور تا 4 مهرماه  240هزار پست در بستر اینستاگرام تولید شده است.

موج‌ ایجاد شده در بستر اینستاگرام متعلق به 1 مهر است که کاربران حاضر در عراق به انتشار تصاویر و استوری از مسیر حرکت پرداخته‌اند.

هشتگ‌های #رسانه_عشلق_اربعین و #اربعین_حسینی و #بین_الحرمین از هشتگ‌هایی هستند که در اینستاگرام از فراوانی بیشتری برخوردارند

در این بین بازتاب صحبت‌های رییس جمهور وقت ایران «ابراهیم رییسی»، خطاب به وزرا و مسئولین: «به کارتان بچسبید، سفر اربعین باشد برای بعد» نیز به چشم می‌خورد.

 
انتهای پیام/