شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هالیوودی

یکی از کارگردانان سریال نارگیل: قطعا شباهت هایی میان شخصیت وروره و شخصیت هالیوودی وجود دارند + عکس

صبا/ سیدابراهیم عامریان یکی از کارگردانان سریال «نارگیل» درباره تشابه گریم کاراکتر شخصیتی آشا محرابی با شخصیت «مالفیسنت» با بازی آنجلینا جولی گفت: قطعا شباهت هایی میان شخصیت «وروره» سریال ما و شخصیت هالیوودی مالفیسنت وجود دارد اما این شباهت تنها کمی در شاخ های «وروره» است و لباس ها، گریم و بازی این بازیگر اصلا تشابهی با آن کاراکتر ندارد البته که این شاخ ها نیز تفاوت های زیادی با هم دارند.

زمانی که تصمیم به طراحی «وروره» گرفتیم هدف ما شخصیتی بود که هم جادوگر باشد و هم باعث ترس کودکان نشود، رسیدن به این کاراکتر سخت بود بنابراین قرار شد کاراکترهایی که در این سال ها به عنوان جادوگر در فیلم ها و انیمیشن ها و قصه های مختلف شناخته شده اند را بررسی و از آن ها برای طراحی «وروره» قصه الگوبرداری کنیم.

حجاب مساله مهمی بود که باید به آن توجه می کردیم و زمانی که به دنبال جادوگری مشابه شخصیت «وروره» بودیم با جادوگران زیادی در قصه های مختلف رو به رو شدیم که طراحی لباس و گریم آن ها به گونه ای بود که رعایت مساله حجاب در آن ها کار سخت و دشواری بود. نکته ای که در انتخاب مالفیسنت به عنوان الگو ما را ترغیب کرد این بود که با استفاده از نکاتی که در طراحی این کاراکتر بود می توانستیم مساله حجاب را هم در نظر بگیریم آن هم به شکلی که خروجی کار غیر معقول نباشد.

موضوع الگوبرداری را به هیچ عنوان رد نمی کنیم اما با تماشای سریال متوجه می شوید که تشابه شخصیت جادوگر «نارگیل» با شخصیت قصه هالیوودی در حداقل ترین حالت ممکن است و کاملا این دو کاراکتر با هم متفاوت هستند. این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که در تمام دنیا الگوبرداری از شخصیت های موفق اتفاق می افتد و «وروره» قصه ما نیز کمی از نظر شاخ هایی که دارد از یک شخصیت هالیوودی برای طراحی آن الگوبرداری شده است.