شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#اسکاتلند#جدید#انگلیس

راهپیمایی هزاران اسکاتلندی‌ با درخواست رفراندوم جدید استقلال

راهپیمایی هزاران اسکاتلندی‌ با درخواست رفراندوم جدید استقلال

هزاران تن از مردم اسکاتلند با درخواست برای برگزاری رفراندوم جدید استقلال از انگلیس در ادینبورگ دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، معترضان با در دست داشتن پرچم‌های اسکاتلند در خیابان‌های شهر راهپیمایی کرده و به سمت پارلمان حرکت کردند.

برخی پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود "جدایی از انگلیس"، "اکنون استقلال" و "امید در مقابل ترس".

سخنگوی سازمان دهندگان "همه زیر یک پلاکارد" گفت که اسکاتلندی‌ها نمی خواهند بخشی از "اتحادیه مسموم" باشند و افزود:‌ ما اینجاییم تا این پیام را به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و حزب حاکم بدهیم که ما در اسکاتلند استقلال می‌خواهیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم بخشی از اتحادیه مسموم آنها باشیم. این یک اتحادیه نژادپرست، پر از نفاق و مستبد است. آنها به طور کامل اقتصاد را نابود کردند و ما می‌خواهیم از این وصلت نامیمون و وحشتناک آنها خارج و آزاد شویم. ما به دنبال جدایی از انگلیس هستیم و امروز اینجاییم تا در میان دیگر مردمان اسکاتلندی، استقلال از انگلیس را طلب کنیم.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند نیز اخیرا گفته بود که اسکاتلند تا پایان ۲۰۲۳ آماده یک رای‌گیری عمومی برای دومین بار به منظور استقلال از انگلیس است.

پارلمان اسکاتلند که اکثریت حامی استقلال را دارد، می‌تواند رفراندوم دوم را مورد تایید قرار دهد و اجرایی کند اما برگزاری یک همه‌پرسی جدید مشمول تاییدیه از سوی دولت مرکزی لندن است.

این درحالیست که بوریس جانسون مجدانه ایده برگزاری همه‌پرسی جدید استقلال را رد می‌کند و بارها گفته که مردمان اسکاتلند در رفراندوم ۲۰۱۴ انتخاب خودشان را کردند.

انتهای پیام