شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مخالفت

کارشکنی شورای مرکزی نظام مهندسی در انتخابات هیئت مدیره استان‌ها/ پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی مشارکت مهندسان


کارشکنی شورای مرکزی نظام مهندسی در انتخابات هیئت مدیره استان‌ها/ پیش بینی افزایش 15 درصدی مشارکت مهندسان

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات هیئت‌مدیره نظام مهندسی ساختمان، گفت: سازمان نظام مهندسی در مخالفت با موضوع تعارض منافع، انتخابات را رها کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد عبدی‌قهرودی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف برگزاری الکترونیکی و غیرحضوری این دوره  از انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، افزایش میزان مشارکت بود، یادآور شد: بر اساس آمار، میزان‌ مشارکت اعضا در انتخابات هیات مدیره و بازرسان سازمان نطام کاردانی که هفته گذشته برگزار شد، نزدیک به سه برابر آمار مشارکت در دوره قبل بوده  است.

وی با بیان این‌که مطابق زمانبندی انتخابات از 2 مهر به مدت یک هفته به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود، ادامه داد:  از روز گذشته (دوم مهر) اولین انتخابات در استان خراسان شمالی با 5 هزار عضو انجام شد که حدود 44 درصد مشارکت ثبت شد.  روز چهارشنبه 7 مهر در 8 استان و پنجشنبه 8 مهرماه در 11 استان انتخابات برگزار می شود و انتخابات سایر استان‌ها، هفته بعد آینده برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که میزان مشارکت در انتخابات دوره قبلی حدود 35 درصد بود،‌گفت:‌ امسال باتجربه ای که در انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان‌های نظام کاردانی ایجاد شد، انتظار می‌رود مشارکت به بالای 50 درصد افزایش یابد که این میزان مشارکت در انتخابات رشد خوب و قابل دفاعی است.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در خصوص پیگیری تعارض منافع نیز اعلام کرد: همزمان با پیگیری برگزای انتخابات، پیگیری تعارض منافع در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است. در برگزاری این دوره از انتخابات تمامی افرادی که دارای تعارض منافع بودند صلاحیتشان احراز نشد.

عبدی قهرودی بیان کرد: مقرر بود تا شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از ابتدای برگزاری انتخابات به نمایندگی از سوی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها در موضوع انتخابات با وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه ناظر بر انتخابات، همکاری و مشارکت داشته باشد تا کارها  با سرعت و کیفیت بهتر انجام شود که اینکار عملا انجام نشد. سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مخالفت با فرآیند انتخابات و بعدا موضوع تعارض منافع عملا کار را رها کرد و بخش عمده ای از بار اجرایی انتخابات که ربطی به وزارتخانه نداشت به ناچار به دوش وزارتخانه افتاد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون ادارات کل و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در موضوع برگزاری انتخابات فعالانه مشارکت دارند و هماهنگی های مناسبی در جریان است.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان یادآور شد: انتخابات هیات‌مدیره و بازرسان سازمان‌های نظام کاردانی  هفته گذشته در 13 استان به شکل همزمان با همکاری سازمان نظام کاردانی ساختمان به شکل مناسب و کاملا الکترونیکی برگزار شد. انتخابات میان‌دوره ای اعضای هیات مدیره سازمان‌های نظام کاردانی استان‌هایی که برگزار نشد تا قبل از اتمام امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/