شهرخبر

عذرخواهی وزیر راه از زائران اربعین/ وعده رستم قاسمی برای برخورد با هواپیمایی العراقیه


عذرخواهی وزیر راه از زائران اربعین/ وعده رستم قاسمی برای برخورد با هواپیمایی العراقیه

وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از زائران اربعین به دلیل معطلی در فرودگاه امام گفت: دلیل اصلی مشکلات ایجاد شده برای زائران ایرانی افزایش سهمیه ایران به ۶۰ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رستم قاسمی شب گذشته در حاشیه بازدید از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با تاکید بر این‌که یکی از دلایل اصلی مشکلات ایجاد شده برای زائران ایرانی، افزایش 30 هزار نفری ویزاها بود، اظهار کرد: قرار بود ابتدا 30 هزار نفر به سفر اربعین اعزام شوند اما در جریان سفر آقای الکاظمی نخست وزیر عراق و دیدار با آقای رئیس جمهور، مقرر شد سهمیه ایران به 60 هزار نفر افزایش یابد.

وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد اربعین هم مقرر شد زائران باید هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده و تست منفی هم به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: به عنوان وزیر راه و شهرسازی از عموم زائرانی که در جریان سفر دچار سختی شدند عذرخواهی می‌کنم و وعده می دهم همه زائرانی که در فرودگاه معطل شده‌اند به عراق اعزام شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ مقرر شد با هدف کاهش اتلاف وقت زائران و تسریع در ترخیص زوار،تست کرونای عملیات بازگشت اربعین فقط از کسانی به عمل آید که علامت‌های ابتلا به کرونا از جمله تب را داشته باشند.

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی همچنین به وضعیت مسافران پروازهای هواپیمایی العراقیه واکنش نشان داد. وی در توئیتر خطاب به مسئولین این شرکت هواپیمایی نوشت: همه‌ زائرین اربعین که بلیت این شرکت هواپیمایی را دارند باید تا امشب عازم شوند. هیچگونه توجیهی مورد قبول نیست و قطعا با افرادی که در این خصوص از مردم عزیز ایران سوء استفاده کردند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/