شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت
پیش بینی بازار سکه در روز یک شنبه

نقطه ترمز قیمت سکه/حرکت سکه به سوی حمایت سنگین

کدخبر: 443232
با توجه به حباب ۵درصدی، انتظارات بیشتر معامله گران بازار سکه این است که امروز سکه محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد و به سوی حمایت سنگین ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. اما این حرکت منجر به شکسته شدن سطح حمایتی نخواهد شد.

حباب قیمت سکه امامی به بالای ۵ درصد رسیده است. در واقع، قیمت بازاری سکه دیروز حدود ۵ درصد بیشتر از ارزش ذاتی این فلز گران بها بود. با وجود چنین حبابی، بیشتر معامله گران فلز گران بهای داخلی باور دارند که قیمت سکه حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست نخواهد داد. این گروه به روند شهریورماهی سکه اطمینان دارند. قیمت سکه در شهریورماه علی رغم تمام فشارهای کاهشی، توانست حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کند.

البته با توجه به حباب ۵درصدی، انتظارات بیشتر معامله گران بازار سکه این است که امروز سکه محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد و به سوی حمایت سنگین ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. اما این حرکت منجر به شکسته شدن سطح حمایتی نخواهد شد.

چشم سکه بازان به قیمت دلار  

در چنین شرایطی که سکه تحت فشار حبابی قرار دارد، برخی معامله گران باور دارند که اسکناس آمریکایی زمینه ساز حفظ فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی خواهد شد. این عده عنوان می کنند که دلار در روز شنبه به واسطه فشار عرضه نزولی شد و با کاهش فشار عرضه، اسکناس آمریکایی خواهد توانست که به سوی محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی قدم بردارد. این دسته از معامله گران باور دارند که بازار سکه بیشتر از روند اونس طلا، به حرکات قیمت دلار دقت دارد. آن ها به همین دلیل باور دارند که اثر کاهش بهای اونس طلا در انتهای هفته با رشد قیمت دلار جبران خواهد شد.