شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#سلطان#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

در ۲۹ سالگی به من گفتند بازنشسته شو و از استقلال برو!/ عکس تاریخی سلطان استقلال

علی جباری کاپیتان پیشین استقلال یکی از مردان به یاد ماندنی فوتبال ایران است که در عرصه ملی و باشگاهی افتخارات زیادی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

در ۲۹ سالگی به من گفتند بازنشسته شو و از استقلال برو!/ عکس تاریخی سلطان استقلال
خبرورزشی -

علی جباری ملقب به سلطان استقلال با تیم ملی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرد و به همراه استقلال نیز جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالای سر برد.

جالب است بدانید علی جباری که از لحاظ فنی یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران بود در سن ۲۹ سالگی مجبور شد این باشگاه پرطرفدار را ترک کند.

جباری در سن ۲۹ سالگی به شدت از رفتار مسئولان وقت باشگاه استقلال یا همان تاج سابق ناراحت بود چرا که به او گفته بودند بهتر است به فکر بازنشستگی باشد و از فوتبال خداحافظی کند.

این عکس مربوط به همان زمانی است که جباری مجبور شد در سن ۲۹ سالگی استقلال را ترک کند. این تصویر او را در سال ۱۳۵۴ برای آخرین بار با لباس استقلال نشان می‌دهد که در حال خداحافظی با هواداران است.

در ۲۹ سالگی به من گفتند بازنشسته شو و از استقلال برو!/ عکس تاریخی سلطان استقلال

جباری هرگز حاضر به خداحافظی از فوتبال نشد و دوران بازیگری خود را در سال ۱۳۵۵ با تیم راه‌آهن تهران ادامه داد و همچنان در فوتبال ایران درخشید.

او همان سال در این خصوص گفته بود: خداحافظ تاج و سلام بر راه آهن! مرا در سن ۲۹ سالگی پیر حساب می کنند می‌گویند باید بازنشسته شوی آیا این سن مناسب بازنشستگی است که می‌خواهند برای من بازی خداحافظی بگذارند؟ من در سن ۲۹ سالگی حالا حالاها می توانم فوتبال بازی کنم و به همین دلیل از باشگاه تاج خداحافظی می‌کنم و سلامی به باشگاه راه‌آهن می‌دهم تا برای این تیم دوران جدیدی را رقم بزنم.

جباری گفت: استقلال روزهای خوبی را سپری نمی کرد و مسئولان باشگاه تمام کاسه ها و کوزه ها را بر سر من و غلامحسین مظلومی شکستند و معتقد بودند که ما مقصر هستیم در حالی که هیچ کس حتی هواداران چنین اعتقادی نداشتند و حرکت مسئولین باشگاه را کار نادرستی می دانستند اما به هر حال قسمت این بود که من در چنین شرایطی به اتفاق غلامحسین مظلومی از استقلال جدا شوم.