شهر خبر

استقرار ۹۵۰۰ رزمنده حشد الشعبی در کربلای معلی

استقرار 9500 رزمنده الحشد الشعبی در کربلای معلی

فرمانده عملیات «الفرات الاوسط» در سازمان حشد الشعبی گفت که ۹۵۰۰ نیروی این سازمان برای تامین امنیت و ارائه خدمات مورد نیاز زائران اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی مستقرند.

به گزارش مشرق، همزمان با دومین هفته اجرای طرح امنیتی و خدماتی سازمان حشد الشعبی عراق در کربلای معلی، سرتیپ «علی الحمدانی» فرمانده عملیات «الفرات الاوسط» در سازمان حشد الشعبی، از مشارکت ۹۵۰۰ نیروی این سازمان در تامین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع)، در این استان خبر داد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، تصریح کرد: «تعداد نیروهای الحشد الشعبی مستقر در شهر کربلای معلی دو برابر شده و به ۹۵۰۰ نفر رسیده است تا امنیت زائران و خدمت به آن‌ها را تامین کنند. همچنین ۲۶۶ خودروی امنیتی در این ماموریت شرکت داده شده‌اند».

سرتیپ الحمدانی توضیح داد که عملیات تامین امنیت و خدمات زوار، شامل استان‌های کربلا، دیوانیه و بابل است که با هماهنگی بقیه تیپ‌های الحشد الشعبی مستقر در این مناطق دنبال می‌شود».

وی افزود که فرماندهی تحت فرمانش، با تمامی استانهای مرکزی برای تامین امنیت مراسم اربعین حسینی هماهنگ است. شمار نیروهای ذخیره الحشد الشعبی در استان بابل به ۳۰۰۰ داوطلب و در نجف اشرف به ۲۰۰۰ داوطلب می‌رسد و ۱۵۰۰ داوطلب نیز در طول مسیر پیاده‌روی اربعین تا کربلا و پس از آن در مسیر بازگشت زائران، مستقر می‌شوند.

پیشتر، سرتیپ «عادل الحسینی» مسئول روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرماندهی پلیس بابل گفته بود که این فرماندهی طرح امنیتی ویژه‌ای را برای حمایت از زائران اربعین حسینی که قصد عزیمت به شهر کربلای معلی را دارند، تدوین کرده است.

الحسینی افزود که بیش از ۱۸ هزار نیروی امنیتی از تمامی دستگاه‌های امنیتی فعال در استان بابل، در اجرای این طرح امنیتی مشارکت دارند و علاوه بر آن تیپ «علی اکبر» (ع) حشد الشعبی نیز در حمایت از منطقه شمال بابل مشارکت دارد.

منبع: فارس