شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین
گفت‌وگو|

رفراندوم داخلی؛ راه حل فلسطین

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اولین بار رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که راه حل فلسطین ایجاد یک رفراندوم داخلی است. هر چه که مردم رأی بدهند همان باید عملی شود.

رضا میرابیان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص بحران یمن، اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابل بحران یمن، موضعی بود که از ابتدا و در حدود ۶ سال پیش اعلام کردیم.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: اول اینکه ما تجاوز را محکوم کردیم ضمن اینکه گفتیم تجاوز و جنگ، راه حلی برای بحران یمن نیست و ما بارها این موضوع را در مجامع بین‌المللی، سازمان‌های بین‌المللی و جاهای مختلف اعلام کردیم که تنها راه حل بحران یمن، گفت‌وگوی سیاسی است.

میرابیان تاکید کرد: اما پیش از گفت‌وگو باید تجاوز رفع شود. آنهایی که تجاوز را آغاز کردند و محاصره را بر یمن تحمیل کردند، باید این کار را پایان دهند یعنی تحریم و محاصره را قطع کنند.

وی همچنین درباره طرخ همه‌پرسی فراگیر در فلسطین ابراز داشت: راجع به موضوع فلسطین این پیشنهاد را از اولین بار رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که راه حل فلسطین ایجاد یک رفراندوم داخلی است. هر چه که مردم رأی بدهند همان باید عملی شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: طبیعی است که جمعیت فلسطین، نه فقط فلسطینی‌های داخل، همه باید رأی بدهند و طبیعتاً وقتی جمعیت فلسطین اکثریت است، همه سرزمین نیز فلسطین خواهد بود.

میرابیان تصریح کرد: اسرائیلی‌ها علی‌رغم ادعای خود به دموکراسی و حقوق بشر، هیچ وقت این درخواست و پیشنهاد ایران را نپذیرفتند. اما این پیشنهاد، پیشنهادی است که با تمام موازین و حقوق بین‌الملل سازگاری دارد و مورد توافق است.

 

 

انتهای پیام/