شهرخبر

امیرعبدالهیان: آماده گفت وگوهای نتیجه محور هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها و جلسات خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شب گذشته در جمع گروهی از محققین، دانشگاهیان و نمایندگان ارشد اندیشکده‌های آمریکا حاضر شد.

امیرعبدالهیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این نشست ضمن تشریح سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، به پرسش‌های محققین، دانشگاهیان و نمایندگان ارشد اندیشکده‌های آمریکا در خصوص موضوعات مختلف از جمله سیاست خارجی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی و آینده توافق هسته‌ای پاسخ گفت.

وزیر امور خارجه در این نشست بر عزم دولت جدید  جمهوری اسلامی برای اتخاذ یک سیاست خارجی مبتنی بر اولویت‌بخشی به همسایگان و کشورهای آسیایی تأکید نموده و دیدگاه‌های ایران در خصوص موضوعات منطقه‌ای از جمله وضعیت افغانستان، سوریه، یمن، بحرین و دیگر مناطق را شرح داد.
امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد که هرچند دولت جدید به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای آسیایی اولویت داده است، اما در عین حال توازن را در سیاست خارجی خود حفظ خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح نمود که جمهوری اسلامی ایران به رغم بدعهدی های آمریکا در موضوع برجام که از زمان دولت اوباما تا کنون ادانه داشته، و همچنین بی عملی اروپا، بر اساس اصول خود به دیپلماسی پایبند بوده و آماده گفت‌وگوهایی نتیجه‌محور است که منافع و حقوق مردم ایران را تأمین کند.

مسئله افغانستان از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیرعبداللهیان بار دیگر سیاست اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان و ممانعت از گسترش فعالیت‌های تروریستی در منطقه، تأکید کرد.