شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#دادگستری#وزارت

آمریکا مدیر ارشد شرکت گاز روسیه را به اتهام کلاهبرداری مالیاتی بازداشت کرد


آمریکا مدیر ارشد شرکت گاز روسیه را به اتهام کلاهبرداری مالیاتی بازداشت کرد

وزارت دادگستری آمریکا مدیر مالی شرکت نواتک، بزرگترین شرکت خصوصی گاز روسیه و صادرکننده برتر گاز مایع این کشور را به اتهام کلاهبرداری مالیاتی بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، وزارت دادگستری آمریکا مدیر مالی شرکت نواتک، بزرگترین شرکت خصوصی گاز روسیه و صادرکننده برتر گاز مایع این کشور را به اتهام کلاهبرداری مالیاتی بازداشت کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مارک گیتوی با مخفی کردن دارایی‌های فراساحلی خود به میزان مبلغی در حدود 93 میلیون دلار، اقدام به کلاهبرداری از ایالات متحده کرده است و همچنین در ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات «میلیون‌ها دلار از درآمد خود» کوتاهی کرده است.

به گفته این وزارتخانه، گیتوی پس از این که مدیر مالی اصلی شرکت نواتک شد، اقدام به پنهان کاری کرد و بر اساس آن «گزینه‌های سودآور سهام و/یا غرامت مبتنی بر سهام» به او پیشنهاد شد.

بر اساس ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا، این مقام بخش خصوصی روسیه سپس اقدام به راه اندازی دو حساب بانکی در سوئیس کرد جایی که این دارایی‌ها را سرمایه‌گذاری کرد و سپس با واگذاری مالکیت به همسر وقت خود، که شهروند روسیه بود، نام خود را به عنوان مالک حساب‌ها حذف کرد.

علاوه بر این پنهان کردن دارایی، وی همچنین «ظاهراً اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع تسلیم نکرده است» و همچنین فرم‌های گزارشات مورد نیاز بانک‌های خارجی و حساب‌های مالی (FBAR) را که برخی از مالیات دهندگان آمریکایی باید هرساله برای افشای آن‌ها ارائه کنند، تکمیل نکرده است.

علاوه بر این، بر اساس ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا، برخی از مالیات‌هایی که گیتوی آن‌ها را ثبت کرده، نادرست بوده است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، گیتوی که به گسترش نواتک در زمینه صادرات ال ان جی کمک کرده است، یکی از محبوب‌ترین مدیران تجاری در روسیه و در سطح بین المللی در صنعت نفت و گاز است.

وی اگر مجرم شناخته شود، ده‌ها سال زندان در انتظارش خواهد بود.

انتهای پیام/