شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#لیبی

تشکیل کمیته تدوین قانون انتخابات در لیبی/عقیله صالح: فعالیت کابینه تا انتخابات ادامه دارد

تشکیل کمیته تدوین قانون انتخابات در لیبی/عقیله صالح: فعالیت کابینه تا انتخابات ادامه دارد

رئیس پارلمان لیبی اعلام کرد تا زمانی که ثبت نام کاندیداها به شکل رسمی آغاز نشود، تصمیمی برای کاندید شدن در انتخابات لیبی نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای ۲۱۸ این کشور با اشاره به اینکه اعتماد بسیاری به هوش مردم لیبی دارد و می‌داند آنها خواستار انتخابات هستند، اظهار کرد: تا زمانی که ثبت نام کاندیداها به شکل رسمی آغاز نشود، تصمیمی برای کاندید شدن در انتخابات لیبی نخواهم گرفت.

صالح تاکید کرد: هر مسؤولی در لیبی برای تمامی موارد نقض حقوق مورد بازجویی و تحقیق قرار خواهد گرفت.

رئیس پارلمان لیبی درباره سلب رای اعتماد از کابینه عبد الحمید الدبیبه نیز گفت: طبق قانون پارلمان حد نصاب لازم برای سلب رای اعتماد، نیمی از نمایندگان به اضافه یک است و ۸۹ نماینده به این حکم رای مثبت دادند، در واقع نمایندگان از اینکه کابینه دبیبه قراردادهایی چند میلیاردی با خارج امضا کرده که تعهدات و بدهی‌هایی را به کشور تحمیل می‌کنند، ناخرسند هستند.

او افزود: این حق نمایندگان است که با حکم سلب رای اعتماد مخالف باشند نه اینکه حکم پارلمان را رد کنند.

صالح در ادامه گفت: الدبیبه باید بدون هیچ تردیدی برای ارائه خدمات به جوانان و پرداخت حقوق تلاش کند.

رئیس پارلمان لیبی در ادامه گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت کابینه در داخل وجود ندارد و می‌تواند تا رسیدن به تاریخ انتخابات به کار خود ادامه دهد.

همچنین او از تشکیل کمیته‌ای حقوقی برای اصلاح قانون انتخابات پارلمانی لیبی که قرار است در ۲۴ دسامبر آتی برگزار شود، خبر داد.

صالح افزود: با کابینه درباره پست‌های حاکمیتی به توافق رسیدیم و پرونده‌ها را برای آن فرستادیم اما تا این لحظه پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

پارلمان لیبی روز جمعه در حکمی، دستور تشکیل یک کمیته جهت تدوین پیشنویس قانون انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی را صادر کرد.

قرار است روز دوشنبه در جلسه پارلمان لیبی قانون انتخابات پارلمانی مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام